Gå til innhold

Noen som har vært på tidlig ultralyd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Dette er første gangen jeg er gravid, og jeg er kjempespent! Vet jeg ikke får ultralyd som del av svangerskapskontrollen før i uke 17, men har lyst å få se den lille spiren før det. Er 9+1 nå, er det for tidlig mon tro? Vil se at alt står bra til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har vært på tidlig ultralyd, er 9+2, og var på ultralyd i uke 7. Dette var fordi jeg tidligere har hatt svangerskap på utesiden av livmoren, alt var heldigvis bra denne gangen:) Kanskje du kan gå til en privat gynokolog eller jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg har tidligere vært på ul både i uke 5,6,11 og ordinær (ikke alle i samme svangerskap altså) ved uke 18....

Jeg vill ventet til uke 11-12, da får du virkelig se en mini-baby på ul :) Kjempevakkert!

Man ser jo definitivt noe i uke 9 også, men som sagt,ville ventet til rundt 12 uker på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var på tidlig ul for en uke siden, da var jeg 7+4. Selve babyen så ut som en liten bønne, men kunne se et hjerte som banket i rasende fart :) Kjempefin opplevelse!

 

Forrige svangerskap var jeg også på tidlig ul i uke 9 eller 10. Det var kjempemorro. Da kunne vi se en perfekt liten baby som spratt rundt omkring :D

 

Selv om du ikke får komme på ul på sykehus før i uke 17, så kan man jo alltids dra på privat ultralyd hvis man har råd til det. Koster vel rundt 500 kr tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen din skal ikke gi deg henvisning med mindre du har en god grunn. En god grunn kan for eksempel være ekstrem redsel eller komplikasjoner i tidligere svangerskap. For å få tidlig ultralyd uten henvisning må du på en privat klinikk. Selv har jeg gynekolog på Volvat, hvilket koster ca 1000 kr pr time. Det kan godt være det finnes billigere alternativer.

 

Vet ikke hvordan det er der du bor, men i Bergen har de private klinikkene mellom en og tre måneders ventetid, så hvis du skal ha ultralyd i uke 12 ville jeg ha bestilt time nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

jeg har nettopp vært på ul, og er gravid i uke 10+5.

Jeg måtte ta vaginal ul fordi det er så tidlig i svangerskapet, men det var ikke skummelt eller vondt verken for meg eller barnet.

Det var utrolig gøy å se den lille som veivet med armene og snudde seg rundt:-)

Jeg var hos Carstein Trolle på Majorstuaklinikken, og han var veldig flink og fortalte masse. Det kostet kr 1200,- men det var absolutt verdt det!!!! anbefales på det sterkeste.

Det gjorde også at det blir mere "virkelig", når man ser den lille som danser rundt der inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte ikke å vente, jeg trodde jeg var i uke 10, men fant ut på UL at jeg var 9+1... nå er jeg i uke 11, men synes det var så verdt å dra på tidlig UL.. det kosta litt over tusenlappen, men det beroliget meg en million ganger ;) og så til&med nese på 3D bilde.. ;) og fikk film hvor jeg så hjertet slo <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Gratulerer.. Er også første gangsgravid og skal selv på tidlig ul. Har valgt å vente til uke 11 med det. Dersom du bor i Oslo så er balderklinikken et bra alterantiv og langt rimeligere enn f.eks Volvat og Majorstuen Medisinske senter.

 

Gleder meg også å se at det står bra til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk time til tidlig ultralyd pga. vi ikke viste hvor langt jeg var på vei. De fant ut at jeg var 8 uker på vei da jeg var der, og det var ikke så mye å se, selv om det helt klart var koselig.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...