Gå til innhold

Noen som har greie på trening og slikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vel ikke kalle det trening, men jeg har nettopp begynt å gå på en steppe maskin 1-2 ganger til dagen. Går i 10 min og på displayet står det at jeg forbrenner ca 35-40 per gang. Er det bra? Er det noe vits? Syns det høres så lite ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

35-40 kalorier, glemte visst det;)

Skrevet

Du må ikke lese for mye om trim g trening...ALT er bedre enn ingenting..Ta et steg om gangen du...10min et par ganger om dagen er ikke mye,- men det er jo mye mer enn ingenting....Når det er blitt "en vane" å steppe som du gjør nå så kan du jo begynne å øke tiden og/eller antall ganger pr. dag du bruker den....Evt ha to-tre korte økter i løpet av dagen og på noen kvelder så tar du ei "langøkt" på halvtime eller noe sånt????

Kcal-telling på slike maskiner er ikke spes "brukbare"...De måler ofte 1 kcal = xkm...Tyngde og hastighet utfjør ingen forskjell på de...Men i virkeligheten så spiller slike ting inn...Så ikke heng deg opp i slike småting,- enk på a du er igang med en mer aktiv livsstil og bare fortsett der du har begynt..

Begynte selv med 1/2t på ergometersykkel 2 dager i uka...Nå har jeg 50 min på elipsemaskin 5-6dager i uka...Uten at jeg "stresser2 med det..Haar blitt en vane..Har tat me 6 år,- men har økt treningsmengde jevnt og trutt:o) håp for deg også :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...