Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Kort fortalt så har hun (6år) vært masse syk siden rett før jul, hun har alltid vært en frisk jente som nesten aldri er syk.. Men det har jo hærjet mye med influensa og div denne vinteren... Hun har klaget litt på magen tidligere, men jeg har tatt det som et tegn på at hun er litt sliten eller lei for det går som regel veldig fort over.. Men jeg syns nå at det begynner å bli mye. Hun kommer seg liksom aldri helt og hun ser syk ut.. mørk rundt øynene og liten har hun alltid vært men nå har hun ikke vokst mer en 3cm og 1 kg på et år. På fredag begynte hun med veldig vondt i magen og det har fortsatt og hun har så vondt til tider at hun ligger å sparker med beina og vrir seg og skriker.. det blir bare verre med allmenntilstanden, hun er veldig slapp og ligger strak ut. Hun kan kvikne litt til innimellom og leke eller pusle med noe. Hun klager også over smerter i beina og at hun er trøtt og sliten. Gruer seg for skolen, spesielt utedagene fordi hun blir så sliten.. Hun er ikke seg selv lenger, hun vil aldri ut og er ikke like glad som hun var før.. det skjærer i mammahjertet mitt å se henne slik!! Vi har vært hos legen to ganger nå og i dag ble vi sendt til sykehuset for røntgen av magen og blodprøver.. De ville se om hun har en forstoppelse på røntgen. Jeg har sagt at hun ikke har det og bildene viste også at hun ikke har det. Så ble vi sendt hjem igjen uten å prate med legen. På vei hjem sovner hun tvert i bilen og sier hun er så trøtt at hun må bare hvile litt.. sover en stund og så himler hun med øynene og ikke klarer å holde seg våken.. men så kommer det seg da vi var på vei til legen igjen.. Hun er ei jente som ikke trenger mye søvn.. Hun sluttet med lurer på dagtid da hun var rundt året og vi har hatt et lite leggeproblem for jenta trenger ikke søvn,hun kan holde det gående leeeenge.. Hun fikk rullesko som hun har ønsket seg og det hjalp litt etter en stund så i kveld har hun vært litt bedre.. Dem skal bla sjekke henne for cøliaki men ingen andre matallergier.. Jeg er bekymret! Dere som har cøliaki eller har barn med det hvordan oppdaget dere det? Noen som har opplevd noe lignende? På forhånd takk for svar
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Jeg skjønner godt at du er bekymret. Har ikke så mange råd å komme med dessverre, men jeg vil bare ønske dere lykke til. Jeg håper at dere finner ut hva det er og at det ikke er noe alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Takk for det Jeg håper at det bare er tilfeldig alt.. at hun har vært veldig uheldig med å bli smittet av alt denne vinteren og det med at hun ikke vokser trenger jo ikke å være alvorlig.. det kan jo være at hun plutselig skyter i været Men jeg har en vond klump i magen... Hi...
Verdens tøffeste mamma Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Uff, stakkars lille jenta di... Håper de finner ut av dette, for det er ikke godt for hverken henne eller deg å gå slik.. Får hun komme til på sykehuset snarets? Tok ikke legen noen andre prøver av henne? Jern? Blodprosent? Sender dere en klem og håper alt går kjempefint! :-)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Legen tok noen prøver av blodprosent, senkning og hemaglobin (?) og noen andre greier men i dag fikk vi ikke prate med noen leger bare sykepleiere og vi står ikke oppført til noe ny time heller.. vi bare venter på prøveresultatene.. Men jeg følger veldig godt med og jeg er ikke redd for å mase eller dra til legen en gang for mye! Håper vi får svar snart.. stakkars lille.. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Heisann! Fikk en liten oi opplevelse her. Har hatt det på samme vis med jenta mi på snart 4 år. Ho pleier å være opplagt og blid (til tide "hyper-aktig"), men etter ymse sykdommer rundt juletider (omgangsyke, forkjølelse/influensa og omgangsyke igjen) har ho ikke vært seg selv, og har innimellom klaget på vondt i magen. Men som du sier det går fort over, og hun har nå de siste ukene klaget på vondt i diverse ledd. Og hun vil allerhelst ha deg en lur eller to på dagen. Det har jo ikke skjedd siden ho var ca 1 1/2 år-hvis ikke vi har vært i veldig aktivitet og satt oss i bilen for å kjøre 1-2timer liksom. Nå vil ho helst være hjemme/inne og sitte å leke med dukker/lego/puslespill, ikke ut med andre barn å klatre trær eller ake! Isåfall blir ho fort sliten og vil inn å slappe av litt. Skal til legen til fredag. Lurer virkelig på hva dette er! Hadde ingen svar på hva dette er, men håper vi kan holde hverandre oppdatert med hva legene finner ut... Lykke til videre og håper alt blir bra fort! Hilsen anonym2
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Hei hi her Ja dette hørtes jo veldig likt ut.. stakkars jenta di! Det er vondt å se dem slik å ikke kunne gjøre noe for dem.. Ja vi må holde hverandre oppdater, masse lykke til på fredag!!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 Skjønner godt du er bekymret. Godt at de har tatt prøver. Håper dere finner ut hva som feiler henne. Siden jeg ikke er lege, og bare har erfaring med cøliaki/matallergi gjennom venner, skal jeg ikke synse om det er det som feiler henne. Jeg vil bare tillegge et spørsmål: Er dere sikker på at hun har det bra på skolen? Evt. om det er noe annet hun kan synes er vanskelig? Jeg spør siden jeg selv hadde mye magesmerter som barn fordi jeg var redd for brann. Jeg hadde opplevd det på nært hold, og satt på skolen og fulgte med på om det kom røyk i nabolaget. Om natta var jeg ofte våken for å sjekke om alt var i orden. Resultatet var at jeg ble sliten og trøtt. Som lærer har jeg også opplevd kraftige symptomer på mistrivsel, særlig der det har vært alvorlig sykdom i familien, dramatiske hendelser eller mobbing/utestenging. Ofte er det ting foreldrene ikke vet om, eller opplevelser som barna har tatt tyngre enn vi voksne trodde. Sier ikke at det er slik med din datter. Sannsynligvis er det et eller annet fysisk, men tenkte det var viktig å få fram alle muligheter.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #9 Skrevet 10. mars 2009 mulig jeg er dum nå å at så små ikke kan få det men hva med kysse syken? hadde det selv da jeg var 9 men vet ikke hvor langt ned i alder det går.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #10 Skrevet 10. mars 2009 Ja, det var det jeg tenkte å skrive, NN 23:27. Hi: dere har ikke tenkt i de baner?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 Gjør meg vondt å si det, men har dere tenkt på leukemi? Det gir ofte magesmerter og slapphet. Bra hun har blitt tatt blodprøver av da det heldigvis er lett å finne ut.
herka Skrevet 11. mars 2009 #12 Skrevet 11. mars 2009 hei, jeg har en sønn på 4 år som har cøliaki.Tenkte med en gang på cøliaki når jeg begynte å lese innlegget dit. Han fikk diagnosen når han var 2, etter et år med problemer noe lignende din datter har. Etter at han begynte med glutenfritt kosthold er han en ny gutt. lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #13 Skrevet 11. mars 2009 Det kan vere så mangt cøliaki, kysse syka, matallergi, leukemi Har kjenskap til leukemi og der er symptom trekk som trett, klager over ledda, små sjuk det var det min sønn hadde. Men det behøver ikkje vere det.Det er mangen andre syptomer som er like med leukemi. Men vi tapte kampen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå