Gå til innhold

uff er sååå sliten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

kort resume:

samboeren min er arbeidsledig har vært siden november..

det er jeg som har stått for intekten (15-16000 i måneden)

nå er det son at alle kreditkortene mine og alt av spare penger er brukt opp jeg har ikke lenger rå til og betale noen av regningene mine denne lønnen som kommer nå går rett ut til bare hus og strøm 15.000

jeg sliter så økonimsik for de han ikke vil melde seg arbeids ledig ell gå på sosialen.. jeg klare ikke mere , har ikke penger til og leve.. jeg har aldri før hatt det son.

det som er tingen er: han blir sur og sint på meg om jeg sier noe om regninger ell penger ell noe sont men dette e jo ett stort prob for meg og syns ikke man kan gå til venner ell famillie med dette problemet..

i dag forklarte jeg at jeg hadde vært innom nav og spurt om rettigheter og son i forhold til graviditet og svangerskaps tiden og fikk da ingen hjelp siden de ikke kunne noe der..

han blei drit sur da han mente jeg masa så mye på han om økonomi og jobb..

det som er greia er at jeg har holdt alt dette inne i flere måneder og ikke nevn noe de gangene det har vært ille for jeg føle med han og skjønn det er vanskelig og finne jobb og sont nu.han er håndtverker..

men nu er jeg så sliten han må jo skjønne at jeg treng prate om det er jo vår økonomi og vi treng få løst det på ett vis..

hva skal jeg gjøre ?? fins det noen plass man kan få hjelp..økonomisk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått inn på NAV.no, skrevet ut et sånn skjema for å melde seg arbeidsledig. Fylt det ut for han og lagt det foran han og forlangt underskrifta og deretter levert det. Hadde ikke godtatt slik oppførsel.

Skrevet

uff stakars deg(",)

tröste tröste klem...håper den hjelper...

du må desverre få klemt han oppi ett hjörne hvor han ser helheten av alt...

det kan väre töft for en mann å få hjelp men de må desverre bite i det sure eple til slutt...

spörr han hva han hadde gjort om ikke du var der og kunne reddet dere???

å han har helt tydelig rettigheter som arbeidslös...å man har det av en grunn og det er i den sitvasjonen dere nå sitter i...

nå vet ikke jeg hvordan dere betaler regninger osv..men jeg og min mann setter oss ned nest siste dagen i mnd og går i mellom alle regninger som skal trekkes fra kontoen siste dagen i mnd...

vi ser da begge hvor mye som skal ut og har oversikten begge to.. å det syntes vi begge er en fin greie..

pröv og få han med på og gå i mellom regningene og mat osv osv...

ta vare på alle kviteringer og vis han hvor mye du fek har handlet mat for,klär osv... veldig greit og ha en god oversikt på det for begge to ..

han vil nok da forstå at dine penger ikke holder og at han må gjöre det han kan..håper jeg da...

men er han deperemert er det ikke lett det vet jeg etter en sånn x...

ikke gi deg for du blir ikke mindre sliten ...

er du gravid?

alle sjemaer og info finner du på nav.no -graviditet(",)

varme tenker på deg klemmer fra meg(",)

Skrevet

åhh tusen takk for støtte og hjelp=)

jeg snakket med han i går og har nå hentet ett søknad skjema han kan skrive ut når han kommer hjem.

blitt enig om at dette ikke går i lengden og vi treng peng..

så nu får jeg bare krysse fingrene og håpe det blir bedre etter vært ell så e det hade for godt for han..

Skrevet

det ordner seg helt sikkert for dere(",)

lykke til og godt dere har fått litt fart på sakene ...

svinger innom jeg og hörer med deg hvordan det går med deg seinere for jeg vet jo ikke hvem du er så jeg får bruke tråden din (",)

klem fra en som tenker på deg/dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...