Marihøna73 Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Min fastlege er i overlegepermisjon hele mitt svangerskap og hennes vikar(en ung, nyutdannet lege) virker ikke spesielt kompetent på graviditet. Han visste bla ikke når man skulle ta ultralyd etc. Ikke akkurat tillitsvekkende mao. Dette er mitt første svangerskap og jeg vil gjerne ha en fastlege som kan sakene sine. Jeg vet jeg kan skifte fastlege men de jeg får anbefalt av venninnene min har ikke kapasitet. Er det noen her som er i samme situasjon? Jeg vurderer å gå til en privat lege men synes det er litt unødvendig å betale masse penger når tjenesten i utgangspunktet skal være gratis. Håper på noen kloke ord :-)
Kari K. med to søte små Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Har du prøvd å ringe til legen du ønsker? Eller har du bare sett på NAV sine sider? Har hørt om folk som har ringt og mast litt. Fordi det er først når det er 10 eller 20 plasser at legen kommer opp som ledige plasser på NAV sine sider. Når legen i realiteten kan ha kapasitet til 10 eller 20 flere pasienter. Jeg villa ha ringt å hørt jeg:)
nr3imagen Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Fins det ikke jordmor som du kan gå til? Jeg ska gå litt hos fastlegen og litt hos jordmor?. Veldig førnøjd med det.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 i.o.m. at jeg har hatt særdeles uflaks med fastlegene mine oppigjennom, så endte jeg opp med bare å gå til jordmor hele veien da jeg gikk med jenten min... Kommer til å gjøre det samme nå, bortsett fra en spesialist den 19nde. Finn deg en jordmor du, hun er alt du trenger
Marihøna73 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2009 Nei, det visste jeg ikke. Takk for tipset! Jeg skal forsøke å ringe en av "favorittene" imorgen :-)
Kari K. med to søte små Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Dette er noe jeg har hørt, ikke erfart, men verdt å høre:)
Marihøna73 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har tenkt til å gå mest til jordmor men det er vel fastlegen som rekvirerer ultralyd og evt forstervannsprøver. Jeg er i uke 7 og har ikke vært hos lege enda. Kontakter man forresten jordmor selv eller er det noe fastlegen henviser til? Forvirret førstegangsgravid :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå