Gå til innhold

Er det flere som gulper mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del halsbrann, men nå de siste ukene går jeg rundt å gulper nesten hele tiden.

Jeg husker ikke at jeg gulpet i de andre sv, men jeg hadde jo en del halsbrann.

Er det noen andre som har det som meg?

Dette er utrolig ekkelt og vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sign...

er jo dritvondt å gulpe opp halsbrannen.... og smake dårlig gjør det og... gugg

Skrevet

signerer her... off!! det er ikke noe godt.. gulper og har sure oppstøt hele tiden:( uansett hva jeg spiser så får jeg det. har merka at hvis jeg spiser pizza er det ekstra ille.. når jeg legger meg da får jeg så mye sure oppstøt/gulp at jeg kaster opp.. så pizza holder jeg meg unna frem til etter fødsel:)

Skrevet

Hos meg er det ikke kunn på kvelden jeg gulper og har halsbrann det har jeg hele døgnet.

Og er jeg i aktivitet (det vil si tømmer oppvaskmaskinen, klesvask, eller gjør annet normalt husarbeid) så er det ekstra ille. gulpingen kommer gjerne uten noe serlig forvarsel annet enn den vanlige kontiuerlige halsbrannen. men eller er jeg faktisk i super form om dagen i forhold til hva jeg har vert på lenge. slik at jeg egenlig har energi og ikke så kranglete rygg/ bekken og dermed egenlig skulle kunne ordne en del før lille blir født, men fordi jeg gulper så er dette vanskelig. da det jeg nå driver med er å vaske alt av baby tøy klart til babyen. og selv det førere til at jeg nesten spyr. men gulpingen kommer også når jeg sitter å kjører bil eller når jeg ligger å hviler på soffaen. eller på natten når jeg sover.

tar jo en del gaviskonmot halsbrann men det hjelper lite når jeg gulper det opp og halsbrannen da får fritt spilleromm allerede fem min etter en tygd tablett.

vet jeg syter å klarer men dette er faktisk slik at jeg føler at det er blitt ekstremt. får liksom ikke slappet av. og ja jeg vet det finnes mye værreplager har hatt dem selv noen av dem men dæven jegblir sliten av å ikke kunne puste normalt uten å gulpe.

Skrevet

Ja har masse halsbrann å gulper hele dagen lang.. til tider føles det som om det er konstant!

Skrevet

Mye halsbrann, og har sure oppstøt/gulper om natten. Innmari ekkelt... Har ikke funnet ut noe som kan hjelpe mot det heller...

Vi får "trøste oss" med at vi er i samme båt ? ;-)

Skrevet

jepp, det er vel noe som "hører med"...

ikke så rart når man tenker på hvor fullt det er i magen, det presser jo på magesekken hele tiden og...

nå er jeg bare 32 uker enda, så gaviscon hjelper litt her enda, men husker fra forrige gang at det ikke hjalp i det hele tatt på slutten av svangerskapet...

spise rå gullerøtter kan hjelpe litt, syrenøytraliserende.

unng sterk mat, fet mat.. verstingene for meg er sjokolade, appelsinjuice, pølser og potetgull og annet snacks. finner stadig nye ting jeg skal holde meg unna da :/

vi kan vel ikke gjøre stort annet enn å ligge på en svær borg med puter og knaske glurøtter og gaviscontabletter og holde ut den siste tiden

Skrevet

Jeg har hørt det der om rå gulrøtter, men for meg hjelper det ikke - blir verre jeg av det... Veldig rart, og veldig frustrerende... Ser for meg 25-39 dager til med konstant halsbrann og kjenner jeg blir litt motløs, hehe :-)

Skrevet

når det gjelder gullerøtter har jeg merket nå at de hjelper mot halsbrann, men at jeg kan få litt luft-smerter... hvis jeg spiser mange, tar gjerne 2-3 svære om gangen

jeg skal ihvertfall ikke røre en pølse igjen resten av svangerskapet, har gått og gulpet pølse i hele dag :P den blivende storesøster insisterte på pølse og stappe...

Skrevet

jeg kan ikke spise gjærbakkst inklusiv brød.

lakris men det spiser jeg ikke til vanligheller

salat fremkaller en voldsom halsbrann av en merkelig årsak.

kan ikke spise egg for da gulper jeg eggesmak resten av dagen.

kan igrunnen ikke spise noe søtt heller

gullerøtter fungerer ikke har prøvd.

gaviskon gulper jeg jo opp men iutgangspunktet hjelper det jo mot denne halsbrannen frem til jeg gulper,. noen ganger er jeg hedlig og ikke gulper en stund mens andre ganger gulper jeg omtrent med det samme.

jeg er sår i halsen så det gjør faktisk vondt å gulpe eller svelge noe dette er nok fordi jeger blitt forkjølet. men er ikke noe bedre med magesyre som gulpes opp hele tiden.

hostesaft gir en horribel halsbrann. men er nødvendig i denne forkjølelsen.

ja da jeg gleder meg til jeg skal kose med lille nurket, men egentlig så har jeg det fint som gravid uten om vontene og plagene. vet jeg kommer til åsavne sparkene, og det å kunne stryke seg over magen og drømmeom den lille. dette er mitt tredje og siste sv så jeg må jo nyte den tiden jeg har igjen. og da hadde vert fint med mindre intense plager og mindre vondter. men så heldig er man nok ikke.

Skrevet

drømmer om...

dette er kanskje litt utenom tråden, men jeg måtte bare kommentere det siste avsnittet der...

tror ikke alle er forberedt på at de kan komme til å savne magen, og å kjenne liv i magen.

Det gjorde ihvertfall jeg, fødselen kom litt tidligere enn jeg hadde trodd, tok meg litt på senga bokstavelig talt :),

og jeg savnet VELDIG den magen etterpå.

og rart var det å plutselig sitte der med den tomme slappe livløse magen.

(en stund så tenkte jeg faktisk at jeg bare ville bli gravid igjen med en gang og, men det gikk over skal jeg love deg)

men jeg vet godt at det kan være vanskelig "å nyte tiden", det er mange vondter, spesielt på slutten av svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...