Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Hei... Jeg sliter litt... Har hatt en periode hvor jeg spiser meget lite per dag.. Noen dager spiser jeg "normalt", men det er ikke ofte. Jeg har gått ned noen kg, men ikke drastisk mye. Er fortsatt normalvektig. På fredg fikk jeg så dårlig samvittighet etter en veldig usunn middag og prøvde å kaste opp. ble veldig skuffet da jeg ikke fikk til dette, men tenkte da å spise enda mindre senere. I dag føler jeg at jeg har spist for mye, og spiste nettopp middag. Føler meg ikke mett! Jeg føler jeg kan spise så mye nå, magen min virker helt tom selv om den ikke er det. Jeg har såå lyst på alt! Vurderer å kjøpe masse godt nå for jeg virkelig trenger noe. Både for sulten og søtsuget. Men jeg forstår ikke helt hva som skjer med meg.. Er rimelig sikker på at jeg kommer til å prøve å kaste opp, men ikke få det til og bli skuffet. Men jeg ser at dette er sykt så jeg prøver så godt jeg kan å tenke på noe annet. Hva er det som skjer? kan man ha alt på en gang....? Takk for at du leste......
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 sf handler om kontroll. du har nok tedenser, men det slo meg at du er deprimert og/eller ensom? prøver å fylle et tomrom med mat. har det skjedd en forandring i det siste? ikke begi deg ut på veien og kaste opp. det finnest sunnere måter å slanke seg på om ikke holde på slik. og som du sa, du er jo normalvektig så hva har du å slanke deg etter...? det finnest endel historier innepå spiseforstyrrelse forumet. mange begynner slik du beskriver og så utvikler det seg til et besettelse. lykke til, og prøv å fylle dagene med annet enn mat og dårlig samvittighet..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Takker for svar Ja, du har rett i at jeg ikke har det helt bra og dette med maten er en eller annen merkelig måte å få fokuset over på et annet problem så jeg slipper å tenke på det andre.. Jeg har aldri helt forstått at man kan ha problemer med mat, men nå sitter jeg her selv.. Skjønner liksom ikke så mye av dette. Hva holder jeg på å utvikle? kan man ha alle tre på en gang?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Kroppen krever likevekt. Og når du nekter deg selv nesten alt ender det med "sprekking" ved overspising. Gjerne etterfylt med svært negative følelser, selvforakt og kanskje brekningsforsøk for å rense ut det som du ikke hadde lov å spise. Så kommer gjerne noen dager med streng selvdisiplin og minimalt med mat for så å sprekke igjen. En ond sirkel. Og til mer du kommer inn i den til verre er det å komme ut. Vil anbefale deg å oppsøke hjelp straks. Finne noen du kan snakke med og håndtere tanker med. Og en annen viktigvting. Spis deg mett. På sunn mat. Propp i deg sunn mat i flere dager og se om ikke matfokuset roer seg litt. Har ikke hatt problem selv men opplevd det på nært hold.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 hei. jeg har diagnosen anoreksia, fikk den for ikke lenge siden. Men ja, det går ann å ha alt på en gang siden du spør om det. er veldig mange faktisk, som overspiser pga ett eller annet (kan være så mye forskjellig), så får dårlig samvittighet fordi de har spist for mye og prøver å kaste opp maten. For de igjen som da ikke klarer å kaste opp maten, går ofte inn i en periode der de ikke spiser noe særlig for å "veie opp for" det de spiste som de synes var for mye. Er faktisk veldig ofte at anoreksia og bulemi går hånd i hånd, og bulemi går jo faktisk ut på å spise masse, for så å kaste det opp så overspising er jo også ofte en del av det. Når det er sagt, få deg hjelp, gå til en psykolog. det hjelper for meg, og er ikke noe å være rett for. spiseforstyrrelser er ofte ett symptom på noe annet som er galt, ikke selve årsaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå