Gå til innhold

Hva er den beste dokumentaren du har sett da?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Er litt i dokumentarmodus, og har lyst å se noen nye dokumentarer. Er overhodet ikke interessert i biler, mekanikk og sånt, men syns det er spennende å se dokumentarer om politikk, historie, økonomi, religion osv=)

En av de bedre dokumentarene jeg har sett i det siste kan sees gratis på nrk nettv, og omhandler markedsføring mot barn.

Fant den dessverre ikke der nå, men har nå sett den der for ikke lenge siden så den ligger der vel et sted=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den du nevner var veldig bra! Forbrukerbarna, het den vel.

Jeg liker også den serien på NRK2 nå som heter Mat i Faresonen...og så hadde vel TV2 en dokumentar om narkomane for en tid tilbake?

Skrevet

vet ikke omd et er en dokumentar, emn den i mors i liv hvor man får se uke for uke syns jeg var fantasisk:)

Skrevet

Jeg har sansen for alle Michel Moore dokumenterene, selv om en må ta det meste med en klype salt:)

"For the bible tells me so" var også god. Elsker Margret Olin sine filmer også. Er litt tom på titler, men er nok dokumentar junkie:)

Skrevet

Det er utrolig mange gode dokumentarer, men jeg kommer jo ikke på noen titler.

Husker spesielt en om en journalist som laget en dokumentar om alvorlig psykisk sykdom, og som utviklet det selv like etterpå. Var helt utrolig (og tragisk) å se hvordan han forvandlet seg fra en oppegående, pen mann til en som knapt klarte å stå opp fra sengen og som bodde i totalt kaos...

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

"for the bible tells me so" tror jeg ikke jeg har sett, men jeg så en dokumentar som jeg tror het "jesus camp" som var ganske skremmende... handlet om en ungdomsleir for kristne barn/unge, der de ble foret med satan og helvete og synden kommer og tar deg... Skremmende, egentlig. Så også en lignende dokumentar om unge som inngikk kyskhetsløfte, og hvordan de så på sex før og etter ekteskapet. Huff, flere hadde så problemer med dette at de hadde store problemer med å ha sex også når de var gift.

Spetakkel: den dokumentaren hørtes veldig interessant ut, den må jeg se om jeg finner=)

Skrevet

Ja, jeg tror det var på nrk...

Syns generelt at danskene er veldig gode på å lage dokumentarer også.

Skrevet

En dokumentar som gikk på nrk en lørdagskveld ble diskutert her inne. Får fortsatt frysninger!!! Var rett og slett om forholdet mellom svigerdatter, svigermor og sønn/mann som bodde øde til i Norge. Filminga, stillheten og det som ikke ble sagt gjorde filmen intens. Kanskje noen husker tittelen?

Kabal i hjerter av Øyvnind Sandberg tror jeg ligger ute. Verdt å se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...