Gå til innhold

spise eller ikke spise..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Til alle dere som tror at dere ikke kan spise forskjellige matvarer når dere ammer, kan jeg trøste dere med at dere kan spise akkurat hva dere har lyst på. Har vært et hysteri rundt det der "kan ikke spise ditt og kan ikke spise datt" fordi det går over i morsmelk og ungen blir urolig eller får magesmerter. Jeg gjorde akkurat det samme, helt til jeg var på barseltreff og jordmor sa at det der var bare ren innbilning. man kan spise akkurat hva man vil. det der spisegreien har hengt i fra gamle dager sa hun og det var ikke noe fornuft i det!

Etter det så drikker jeg brus, spiser løk, sterk mat o.l og min lille reagerer ikke et fnugg på det!! =)

selv om vi kanskje får litt luft i magen av å spise erter,kål,løk ect... så går det bra med den lille fordi!

ER ungen grinete så har det ikke noe med det dere har spist i alle fall, husk på at babyen merker godt på deg om du er urolig eller stresset, og av og til kan det være derfor den gråter..

 

Så da er det bare å kose seg med det man har lyst på folkens=) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil si meg litt uenig, for babyen min reagere kraftig på at jeg drikker melk og spiser melkeprodukter. Har vært hos legen med ho, og det er 98% sjangs for at ho er allergisk mot kumelk, så NEI, jeg kan ikke spise det jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min lille gutt tåler ikke at jeg spiser nøtter... Da spyr han noe voldsomt. Og det gjør han ikke ellers. Men er enig i at det der mat greiene er blitt et hysteri. Og der er jeg enig med vår helsesøster, som sier vi kan spise alt i utgangspunktet, så vil det vise seg om det er noe de små ikke tåler at vi spiser. Foruten nøtter ser det ut som vår lille tåler alt. Ihvertfall av det jeg har spist/drukket hittil. Og jeg spiser både løk, hvitløk, kål av alle slag, brus, kaffe og ellers alt jeg vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig, om det er allergi inn i bilde er d jo no annet. men for de som ikke har noen allergisk reaksjon på det man spiser, kan man spise omtrent d man vil =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også vite fra helsepersonell at det egentlig ikke var noe jeg ikke kunne spise men at man måtte prøve seg fram.

 

De første 6 ukene synes jeg tydelig sønnen min reagerte på kål, løk, appelsiner m.m. men nå spiser jeg alt og det er ingen problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jag tror inte man kan äta precis vad man vill.

Självklart tycker jag att mab måste tänka på vad det är man

stoppar i sog när man ammar, min åsikt iafall.

 

Jag kan exempel vis inte dricka apelsinjuice. Min lilla pojk får

direkt en massa hormonpliter i ansiktet av det. Så fick rådet av

jormor att testa sluta dricka det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har vært mye mer uforsiktig med hva jeg spiser denne gangen kontra i 2006. Men har vel merka en litt mer bråkete unge når jeg har frotsa i sjokolade brus og peperoni pizza...

 

Men nå så går det ganske bra, tror ho evt har blitt vant til hva jeg dytter i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...