Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Snøfryd Eldfryd Ingfryd Kan dere rangere, og si hvorfor dere liker eller ikke liker dem?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Unnskyld, det var Snefryd jeg mente, ikke Snøfryd..
Kjøttpølsa Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Ikke noe å rangere, høres ut som tre stikkord til en historie fra gamledager..............Det var en gang ei jente kalt Fryd....hun hadde gått seg bort i masse sne, nå måtte Fryd prøve å lage eld....snipp snapp snute og hele historien endte med ingen fryd.......
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Jeg tror jeg bare har hoert om Snefrid og det synes jeg er et pent navn, om enn litt gammelmodig (men ogsaa smaa soete barn blir jo voksne damer en dag da). Men navn med fryd til slutt tror jeg ikke jeg har hoert noen gang, saa det virker litt fremmed for meg.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Takk for seriøst svar "kaklehøna kakler":) Det er kanskje noe folk må vende seg på, det med "fryd" i stedet for "frid". Sikkert litt uvant for de fleste.. Synes også Solfryd er fint, men har ei gammeltante som heter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå