Gå til innhold

moden og åpning


3 prinser prinsesse på vei

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag. Hatt noen netter med "rier" med 10 minutters mellomrom som har holdt på noen timer for så å stoppe opp. Masse nedpress og kynnere bare noen kommer borti magen og innimellom noen tak som tar skikkelig

 

Jordmor sjekket i dag og hodet var godt nedi bekkenet, livmorhalsen fortsatt litt lang ( men dette kunne flate ut først under fødsel sa hun), ellers var det veldig mykt og modent og 2 cm åpning!!!

 

Får håpe det skjer noe i nærmeste fremtid og ikke om to uker :-S

 

Nå nærmer det seg jo uansett for oss alle :) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg var også på kontroll i dag! JM løsna på slimhinnene mine. Hodet var festet og godt nedi bekkenet, det var modent og jeg hadde 2-3 cm åpning! JM mente at det ikke kom til å ta lang tid når hun hadde løsna på slimhinnene mine :) Kanskje det skjer noe snart nå da :)

Har forresten termin 16.mars :)

 

Ønsker alle lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Her hadde det ikke skjedd noe på to uker, så hun kom ikke til for å strippe heller :S Kipt, men er vel bare å belage seg på noen dager til. Er jo ikke lenge igjen uansett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med stripping!!! jeg hadde bestemt meg for å spørre om det i dag dersom jeg var moden.. men neeeeeeida... når jeg kom dit så tenkte jeg, nei, det var tullete å spørre om.. Typisk meg. Nå angrer jeg jo og ble misunnelig på deg :-D

 

Underveis.dk: hvorfor kom hun ikke til? fordi det ikke var åpning? Her går det i trappeløping, knebøy og sex sex sex.. ( selv om de lærde strides om det meste), ingenting skal hvertfall ikke være uprøvd :-D Gubben er jo meget fornøyd og da.. hehe. så blir man jo hvertfall supermann lår og gjør gubben fornøyd. hehe.

Hodet til babyen var så langt nedi bekkenet at ho nesten ikke kom rundt det for å komme til livmortappen.. ikke rart det presser og kjennes ut som om det er en melon oppi der :)

 

men NESTE gang på kontroll, på termindatoen.. om jeg ikke føder før.. SÅ skal jeg hvertfall spørre om stripping..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke er åpning ja. Er nok ikke moden nok til å komme til skikkelig. Skuffende egentlig siden jeg har gått i 3 uker nå med til dels kraftige murringer og kynnere, men han kommer vel ut han her også en dag ;-)

Har roet meg litt på det området nå som det viser seg at han er litt liten. Da blir det jo plutselig en mulighet for at jeg blir satt i gang, og det er jeg ikke så hissig på det heller. Håper bare at SF-målet har vokst til tirsdag, for da kan det jo hende det er greit for ham å være inni der litt til. Fokusen ble liksom flyttet fra "Stripp meg! Jeg er klar og dritlei!" til "Håper Junior har det bra! Det som er best for ham er best for meg!". Litt mer basalt, liksom *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er liksom det som gjør en så utålmodig,, når det murrer og verker og man er sikker på at det er noe på gang... Jeg har egentlig vært MINDRE utålmodig den siste mnd, enn jeg har vært tilsammen i hele svangerskapet :) men når det begynte med alle disse mase-riene eller modningsrier eller hva det er, så begynner man jo å vente og tro det skal skje noe.

 

Jeg har motsatt problem, forrige mann var SVÆR, 4800 gram!!!! :o, men det ser ut til at denne blir en normal-vekter :-) ikke det at det var verre å føde fordi han var svær, men han var jo konfirmant når han kom ut.. hehe..

Kanskje magen din hadde sunket, siden SF-målet var lavt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi hi hi Konfirmant. Jeg synes jo det er bra at de er litt "reale" jeg da. Da har de litt mer å gå på i starten, og de har mer futt i ammingen, tenker jeg meg. En sånn liten flis kan jo ikke ha mye ekstra å rutte med om man skulle slite litt med å få igang amming og slikt.

 

Magen har ikke sunket, og babyen ligger fortsatt høyt i magen og hodet er ikke festet. Satser forøvrig på at at det skyldes lite hode og digert høl *humrehumre* Ultralydmannen sa også at det var bra med fostervann, selv om det jo er vanlig at det blir litt mindre av det på slutten.

Blir spennede å se på tirsdag igjen om det har krøpet oppover igjen. Mye rart man skal bekymre seg over gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok!! det med flisen :-) Han hadde hvertfall MASSE å gå på forrigemann, han var så tjukk at han såvidt fikk opp øynene :o) hihi..

 

Det er jo en kjempespennende tid nå da, og gå å kjenne litt på vondtene, om det kan være starten på noe eller ikke.

 

Nå har jeg bakt og støvsugd, KJEMPEflott vær her i dag, så da skal jeg ut og måke litt veranda, kanskje det blir litt action her :-)

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De løsner på noen hinner oppi der, noe som kan stimulere til rier. Drar litt i mormunnen og slikt. Kommer litt an på hvem som gjør det virker det som, hvor ubehagelig det er. Noen synes det er direkte smertefult. Fungerer visstnok ofte om man er moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...