Lilli med småtrolla Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Jeg er nå i uke 17, og har hatt et fint svangerskap uten noen plager så langt =) Men nå er det altså min tur.. Jeg har fått så uutholdelige smerter i ryggen... Jeg har ikke vondt de dagene jeg sitter i ro i sofen og leser til eksamen. Jeg har heller ikke vondt på morgenen. Men de dagene jeg er på skolen eller jobb, og har gått mer enn 5 minutter er ryggen helt ødelagt :S Smertene er i nakken, i mellom skulderbladene, langs ryggsøylsen og i bekkenet.. Det er så slitsomt... Er helt ødelagt når ettermiddagen kommer, og jeg klarer ikke yte mitt beste på jobb.. Må sitte ned hele tiden =( Kan dette ha noe med bekkenløsning å gjøre? Eller er det muskulært tror dere? Noen med lignende erfaring, eller har kunnskap på området? Blir glad for alle svar!
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Tja, vanskelig å si noe om hva som kan være årsaken - det kan være flere. Bekken, som du nevner kan være en av dem, men det enkleste er egentlig å ta en tur til en kiropraktor - de finner raskt ut om det er bekkenrelatert eller evt. en låsning eller annet som er årsaken til smertene. Jeg koser meg med litt bekkentrøbbel, og noen tips det ikke skader å teste ut er å bruke flate sko, ikke løfte tungt og variere mellom og sitte, stå og gå (evt ligge ned litt om det er mulig i hverdagen) - det hjelper i alle fall meg. En kiropraktor vil evt. også kunne henvise deg videre til fysioterapi om nødvendig, velg i så fall en med spesialisering på bekkenproblematikk og kanskje med tilgang til basseng - varmt vann i basseng er en veldig god avlastning for bekkenet. Håper dette kan hjelpe deg litt, lykke til
kokelimonke Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Sliter med ryggvondt jeg og. Er 25 uker nå og det kom for fullt i forrige uke. Hadde det sist svangerskap og, da kjente jeg det mest om jeg satt for lenge, nå er det merkelig nok verst om morgenen. Smertene sitter som hos deg mellom skulderbladene og langs ryggsøylen, jeg tror det er muskulært, men kan jo hende det bunner i et ustabilt bekken. Hadde sist glede av akupunktur som smertelindring, verdt et forsøk, ellers er det sikkert ikke dumt med en tur til fysioterapeut el.l God bedring :-)
Lilli med småtrolla Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2009 Tusen takk for svar, jenter Har bestillt time hos fysioterapaut. Fått time om en uke =) Håper hun finner ut av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå