Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Har dere alle fått estimert antatt størrelse på babyen? Blir det sjekket åpning og om hodet er festet når? Og hvor langt i forløpet skjedde dette?
Peders mamma Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har vært inne på vekst estimering pga at jeg ligger i grenseland til svangerskapsdiabetes og da får man ofte store barn. Skal inn igjen på ul i uke 37 da lille lå i sete nå, for å sjekke om han har snudd seg rett vei.
Herkules Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Nei. Vekstetimering får man om det menes at man har grunn til det. Enten at mor har en sykdom, har signaler på at barnet er stort eller lite eller andre ting Hodet kjenner de etter ut i svangerskapet og etterhvert så kjenner de etter om det er festet. Åpning og modenhet sjekkes ofte ikke i det heletatt, med mindre du er langt over termindato, eller du kommer inn med rier på sykehuset. Noen leger og jormødre er klare for å sjekke tidligere. Jeg gikk gjennom svangerskap nr to helt til nesten to uker over termin uten at det ble gjort vekstestimering eller sjekket nedentil Hodet fant ikke legen min ut om var festet en snau uke før termin.
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har også vært inne på vekstestimering i uke 32. Jeg ble henvist pga at jeg medisineres for høyt blodtrykk, og hadde svangerskapsforgiftning i første svangerskap. Jeg var også inne til ekstra UL i uke 36 fordi sf-målet var uforandret på 4 uker. Åpning og modenhet og sånn har jeg aldri vært sjekket for, før jeg enten har vært i fødsel eller vært på overtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå