Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Har en sønn på 8 mnder som har hatt feber og en fæl hoste i tre dager nå. Vært hos legen og fått beskjed om at det er en luftveisinfeksjon, som må få gå over av seg selv. MEN denne lille gutten er veldig sær på drikke, det er til vanlig ikke så lett å få i han drikke, men nå helt umulig og ikke vil han spise. Legen sa jeg måtte bare friste han med det jeg kunne av søte drikker, for å få i han litt. Men hva? Vi gir ha jus til vanlig, og det vil han heller ikke ha. Kan noen hjelpe meg med noen tips?
Blind Gudinne Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Tja... hva med saft-is? Drikker han badevann? Gjør han det er det jo bare å bade litt- alt er lov når det trengs =)
Zyan Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Han MÅ drikke, enten han vil eller ikke. Forsøk med alt du har i huset først, vann, saft, eplemost med litt farris, melk...et eller annet. Forsøk å måle opp først så du ser hvor mye du får i han, og noter opp. Dette har jeg begynt med fordi vi når jenta vår var 1 år ble innlagt pga dehydreing i forbindelse med oppkast og diare. Hun ville ikke ha noe, og jeg forsøkte med engangssprøyte å lirke inn i munnen, men jeg sto ikke på nok, for det ble for lite--og det gikk fort. Drikke er viktigst, mat trenger du ikke stresse med enda. Du må stå på Lykke til, vet det ikke er lett.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Gi han paracet litt føre du prøver å gi han. Mine har veldig lett for å kaste opp igjen hvis de drikker/spiser når de har høy feber. I tillegg er de gjerne ikke så interesserte når febern er høy.
Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2009 Arg.. jeg blir helt sprø, han vil ikke ha... Har prøvd vann, melk og jus.. Hvor mye drikke må han egentlig ha? Har fått i han et beger fruktmos, dette er jo nokså flytende, kan jeg regne det som litt drikke?
Zyan Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 ikke regne det som drikke, men som litt væske. (ja jeg vet, pirk...hehe) Har du forsøkt med en stikkpille først, og litt vann, melk eller noe halvtime senere?
UnePune äntligen hemma! Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Har han ikke tissebleier er det for lite, og du bør ta kontakt med legen/legevakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå