Gå til innhold

Ble strippet i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble strippet i dag. Jordmoren løsna på slimhinnene mine, og sa at hodet var festet, det var modent og jeg hadde 2-3 cm åpning!

Noen andre som har vært gjennom dette? Og hvor lang tid tok det fra du ble strippet til det skjedde noe? Veldig spent nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt noe effekt av strippingen? Ble også strippet idag, har hatt kynnere ca hvert 10. min etter dette, men ellers skjer det lite.

Skrevet

jeg ble strippet for en go uke siden og det harke hent noe annet enn at hun har festet seg og har MYE nertrykk + kynnere. håper det sjer noe da:) hvor langt er du på vei ? jeg er 37 + 3 i dag

Skrevet

ebeline: blødde du da du ble strippet? Var det modent? Jeg er 38 + idag.

Skrevet

Kynnerne har kommet hyppig de siste dagene, men kan ikke si jeg merker så mye mer etter strippinga i dag.... Men hodet er festet og lå godt nedi bekkenet mitt, det var modent og jeg hadde 2-3cm åpning! Er 39+4. Har ikke blødd nor særlig etter at jeg ble strippet!

Skrevet

lims

JA jeg blødde faktisk enn del rent blod etter på men hun fortalte meg at det var helt normalt, hadde kraftige mens smerter også etter på men det ble helt normalt igjen etter noen timer. ble liksom mer og mer slimete å mindre blod før jeg ble helt normal der nede. ja jeg hadde gått 2-3 cm åpning jeg også, og da var jeg bare 36 uker moden var jeg også..

så jeg har håp om at det sjer noe snart sliter sont me at det presser sont der nede stikker også ja ubehageligt heleveien. en del kynnere..

skal si jeg ble litt skremt jeg når jeg begynte og blø der nede, men blør du like mye ennå? reinte me det er derfor du spurte ;)

Skrevet

hvorfor i all verden strippet hun deg dersom du bare var 36 uker på vei?? det er jo altfor tidlig??

Skrevet

er strippingen vond? alså når jm gjør det?

skal nemli til jm i morgen, og er veldig spent på om det ikke blir noe på meg også!!

Skrevet

fordi de ville sette meg i gang for jenta mi var ikke aktiv var på sykehuset for dette.. men alt var fult på fødestuene så hun sa hun ville strippe meg for og sjekke og om å se om det ville være problem og få gang på ting, vis hun måtte. så hu tøya meg ganske godt kan en si.. fikk tårer i øynene for jeg va redd og det var vont...

nå er jeg 37 uker og 3 dager og føler jeg skal ha ganske snart med så mye vont.. jeg leste ett inlegg me og sjekke åpning selv og uten og tøye bare for og kjenne er jeg sikker på at ja jeg har 4 cm vis ikke mer..

så bekymrer meg litt kan du si.. nedpress og kynnere hele veien og spisielt når jeg er i ro. har litt vont og vill egentligt at jenta mi skal komme nå vis jeg må gå sont lengre.

Skrevet

jeg syns det var vont men for og si det son jeg har lav smerte terskel.. men det er ikke behageligt og vet ikke med andre enn meg selv og min erfaring men jeg blødde en del etter på men som sagt skrevet tidligere jeg ble strippet ganske tidligt.

Lykke til :) hvor langt er du kommet?

Skrevet

må bare spørre er det så tiligt strippet? det er den første så jeg har ikke peilig. men er det slik at jeg kan enne me og få snart siden jeg går me så mye nedtrykk osv? noen som vet?

Skrevet

Blivende Mars Mamma :)

hmm synes det er rart for jeg blødde så kraftigt ble ganske skremt den dagen for det kom jo til og me klommper ut.. men det kan være fordi det var så tidligt.. har ikke peilig på sont men ja...

Skrevet

At det var ubehagelig å bli strippa skriver jeg under på! Men det var jo fort gjort igrunn :) Kjenner jeg blir mer og mer øm i mage og rygg! Men kan ha noe med at jeg anspente meg en del da JM holdt på! Får se om det skjer noe snart :)

Om det er tidlig å bli strippet i uke 36 kan jeg ikke svare på ebeline!

Skrevet

tror nok det er tidlig å bli strippet såpass lenge før termin, for er ikke ungen klar så fører strippingen bare til unødvendige kynnere, maserier og murringer, altså mer ubehag enn nytte. dette er hva jeg har lest, men er ingen ekspert, i motsetning til JM som strippet deg!

hvis du er såpass moden og det ellers ser ut til at babis har lyst til å komme snart er det sikkert ikke så farlig. JM vet hva hun gjør!

ble strippet i går selv, 5 dager etter termin og er spent på hva disse nye takene i livmor og rygg kan føre til... :)

Skrevet

Her har det ennå ikke skjedd noe forandring!

Skrevet

har 2 uker igjen til termin, er førstegangs og har aldri hørt om stripping:S hva er det for noe??? hvordan gjøres det?

Skrevet

camilla

legen / jordmor bruker fingrene inne i sjeden din og kjenner på livmorhalsen din, om den er moden, luket og om den har åpning. og så dytter de jærne på hode til babyen for og se hvor fast det sitter hvis det er åpning.. de pleier også og tøye denne livmorhalsen for og hjelpe til med modnings prossesen.. slapp av de bruker ikke hele hånden de bruker 2 fingre :) håper det ikke skremte deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...