Gå til innhold

Taus mann!! Samboeren min kommuniserer ikke..hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Jeg har lagt inn dette på anonymforum også, men kom plutselig på at kanskje noen menn har noe de kan si om dette?)

Herregud, jeg begynner å bli direkte drittlei av det "tause" livet han ønsker vi skal leve. Jeg vet ikke om han har vanskelig for å formulere seg, ikke helt vet hvordan han skal si ting, men... han sier nesten ingenting! Hva gjør dere som er i samme situasjon?

f.eks....

Fant plutselig ut at han har vært hos legen sin for ca.en måned siden pga en kul under armen. Han lo det bort da jeg fant det ut.

Han sier ALDRI fra om økonomiske ting. Han sier aldri hvis han føler at han har brukt mer enn meg på mat, regninger, han forventer at jeg skal plukke det opp automatisk. Han kan legge frem regninger, så må jeg ta opp en samtale om det og foreslå at vi spleiser. Han sier aldri fra selv, han skal liksom holde seg "for god" til det.

Sånn er det med alt. Det forventes at jeg skal anta hva som er fornuftig og handle etter det. Han ønsker at vi skal snakke minst mulig om ALLE daglige praktiske ting, men forstå ut fra handlinger hva som skal skje. Jeg er så dritt lei av å hale ut av ham alt i hverdagen. Hvis jeg sier klart fra om noen ting - f.eks. at jeg vil at han skal ta en del husarbeid - blir det rar stemning lenge i huset. Han har jo sine faste oppgaver ifølge ham selv - og det skal jo jeg forstå, uten at noe blir sagt. Herre, herre gud.

Ang. barn - venter vår første i juli.

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Det hjelper å si direkte til han hva du tenker og føler om diverse av de emnene du nevner. Samtaleterapi hjelper også. Men han må ville det!

Det høres litt ut som at du er lei av dette så jeg råder deg til å ta saken i egne hender.... Forresten, snakk med han om tilng på hans måte. Når det passer for han og avtal hvordan dere skal ha samtaletida. kan hende er det greit for han å vite når ting skal opp, det virker som han er initiativløs...?

Jeg hadde ringt familievernkontoret.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...