scoobydo Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Når skal man begynne og ta det? Noen som vet? Noen som har prøvd og syns det funket?
Maria1979 Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Jeg begynte 3-4 uker før termin,har 2 uker igjen nå.Merket vet at det"skjedde"litt forandringer nedi der,men aner ikke om det er pga kapslene.Man skal ta 6 om dagen så det er en ganske stor dose.... Jeg kjenner flere som har brukt dem og alle har født før termin og hatt null komplikasjoner etterpå(livmorsammentrekninger og annen vaginal-anatomi)Jeg personlig vet jo ikke om det funker enda,men innbiller meg det!:-) De skal i hvertfall være mer effektive enn bringebærbladteen.
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Haha! Så kjekt at jeg så denna tråden, har glemt å ta tre til frokost... Tok de nå jeg, så tar jeg heller tre til rett før jeg legger meg... TAKK!!!
scoobydo Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2009 Så litt tidlig å begynne i uke 33 da med andre ord? tenkte jeg skulle begynne med den fødselsforbredende oljen... får heller vente litt med de kapslene..! Føde før termin gjør jo absolutt ingenting
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Er kapslene for at fødselen skal komme fortere i gang, eller er de også med på å "tøye" underlivet? Jeg kjøpte forberedelsesoljen til Weleda her om dagen, og den skal brukes fra uke 34 så jeg. Men da sa hun dama i helsekosten at hun hadde brukt bringebærkapsler for å "tøye" med. Så lurer på om kapsler og olje har samme funksjon....?
zanzibar Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Jeg tror ikke de har samme funksjon. Bringebærkapslene skal etter hva jeg har forstått, gjøre slik at livmoren trekker seg bedre sammen etter fødsel, mens weleda oljen skal smøres i underlivet slik at du ikke så lett revner når du føder:-)
scoobydo Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2009 tror ikke kapslene gjør samme greia som oljen nei.. det er vel to forskjellige ting sann som jeg har skjønt det. Jeg skal ihvertfall ta kapslene i tillegg til å smøre med den oljen...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 Ok. Da ble jeg litt klokere. Hvor smører dere forresten? Rundt overalt der nede, eller bare mellomkjøttet? (beklager spm )
Mortil3nydeligejenter Skrevet 10. mars 2009 #9 Skrevet 10. mars 2009 Jeg begynte på disse 3 mnd før. Termin om 2 dager. Merket i forrige svangerskap at livmoren trakk seg fortere sammen. Gikk forøvrig 9 dg over termin da, men gikk på kapslene i 2 mnd. Derfor begynte jeg før denne gangen...men.har ikke skjedd noe ennå. Her kan man lese litt om de: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm
scoobydo Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. mars 2009 Lurer på det samme selv Blomsterpiken... står på pakken at det er mellomkjøttet...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. mars 2009 #11 Skrevet 10. mars 2009 Det skrives og sies veldig ulike ting om disse kapslene, noen sier man skal ta dem 2-3 mnd før termin, andre mener man bør vente til de siste 4 ukene. Så jeg velger å ta to kapsler hver dag nå i begynnelsen (har 10 uker igjen), frem til jeg har halvannen mnd igjen eller så- da begynner jeg på full dose. I tillegg kommer jeg til å drikke te av bringebærblader mot slutten. Bringebærblader har gunstig virkning på livmoren, og dens evne til både å trekke seg sammen og å slappe bedre av, og har i mange herrens år vært brukt til å lette fødsel og svangerskap. Den fødselsforberedende oljen er noe annet- forskning har vist at å massere mellomkjøttet (mellom skjeden og anus), samt de indre kjønnsleppene med olje kan ha gunstig virkning ift det å begrense revning under fødsel. Jeg masserer et par ganger i uka foreløpig, og venter til angitt tidspunkt (uke 33 eller hva det var) med å massere hver dag. Jeg drikker også litt ammete (et par ganger om dagen), og skal begynne med brystolje etterhvert også. En ting er hvertfall sikkert, disse tingene er iallefall ikke skadelige, så man kan jo prøve- og håpe det hjelper!
Ca85 Enihimmelen 09-Gutt 2010 Skrevet 12. mars 2009 #12 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har ikke begynt med noe av dette ennå og er i morgen i uke 34 +0 Kan jeg allerede nå begynne med å drikke amme te? Er dette kun for melka sin del eller også for å forbedere kroppen til fødsel? Og hvor ofte kan jeg drikke amme teen, ?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. mars 2009 #13 Skrevet 12. mars 2009 På mine esker med te står det at man skal begynne fra uke 38, og at man da skal drikke 3-6 kopper. Jeg kan ikke se at det skal være så innmari farlig å begynne allerede nå jeg da, som sagt er det jo ikke skadelig, så jeg drikker foreløpig en kopp til dagen. Den er jo så god!
Beccis Skrevet 12. mars 2009 #14 Skrevet 12. mars 2009 Hvor får man kjøpt teen og kapslene egentlig? Er det på helsekost? ser at noen har kjøpt på apotek, men jeg har vært på to apotek og de ser bare rart på meg og har ikke hørt om det..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. mars 2009 #15 Skrevet 12. mars 2009 Du må nok på helsekost. De har kapslene, men ikke alle har bladteen. Jeg har imidlertid kjøpt både oljer, kapsler og te på nett- www.helseogkost.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå