Gå til innhold

JEG HATER NAV og deres regler :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er arbeidsledig, men er vikar ett sted av og til iløpet av mnd. For å få jobb der, tar jeg videreutdanning!

Den er sånn at jeg sender inn oppgaver når jeg har gjort dem. Kan bruke så lang tid jeg vil!! Er eksamen 2 ganger i året! Jobber litt nå og da med den på kveldstid!

Fikk idag svar ang dagpenger,(etter 4 uker behandling) -> AVSLÅTT!

Pga av studiene mine! De må jeg bruke MINST 2 år på for å ha krav på dagpenger :,(

Mens jeg kan være ferdig på ett år..........

Er jo helt SYKE regler...Så nå må jeg enten avbryte studiene og få full dagpenger(for da kan jeg jo ikke få jobben hvor jeg er vikar).

Eller ?? Ja hva er vel alternativet??? Ta studiene og leve på INGENTING!! Ja det er jo greit med hus, bil,2barn, studielån fra tidligere osv :(

Hvorfor skal systemet være så idiotisk???

Kjenner noen ikke gidder å jobbe og får dagpenger fulltid, på andre året...(litt forandret situasjon gjorde at det er på 2. året nå!!!) Unytting det fungerer, men prøver man å gjøre noe for å virkelig få seg en jobb, så neida.......

Blir seriøst så fortvila nå :( Hva FAEN skal jeg gjøre????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være et slitsomt system dette. Du får min fulle sympati.

Skrevet

Systemet deres er helt idiotisk. Har ingen gode erfaringer med NAV. Om du prøver å gjøre noe fornuftig eller bidra med noe selv, kan du banne på at det ikke gagner deg. Sånn er NAV. Lykke til!

Skrevet

Du får jobbe mer og studere i løpet av lenger tid. I mellomtiden får du gå på sosialkontoret.

Skrevet

Kan jo ikke jobbe mer når det ikke er mer jobb å få:( Er ganske så mettet jobbmarked her vi bor!!!

Sosialkontoret kommer jeg ikke til å gå til!!! Da må det være KRISE altså!! Dessuten må man jo selge unna ting med verdi før man får noe fra dem!! Eks bil, tv, osv!!!

HI

Skrevet

Det er mer fascinerende med mennesker som mener de skal ha alt opp i hendene, til tross for at de ikke kvalifiserer til enkelte stønader. Kravstore og bortskjemte voksne folk.

Skrevet

Hvis du ikke går til den instansen du skal få hjelp av er det ikke synd på deg. Enten tar du tak i situasjonen din og hendvender deg dit du skal, ellers bør du slutte å syte.

Skrevet

Om det var slik at man kunne studere og samtidig motta dagpenger hadde det nok vært maaaange som ville utnyttet dette.. Nav har et regelverk å forholde seg til og oppfyller du ikke vilkårene er det ingenting de kan gjøre for å forandre på det..

Hvem kan få dagpenger?

Hovedvilkårene for å få dagpenger er at du:

Har fått redusert arbeidstiden din med minst 50 prosent.

Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 105 384 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 210 768 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene

Er reell arbeidssøker.

Er registrert som arbeidssøker, og sender meldekort hver 14. dag.

Bor eller oppholder deg i landet.

Som hovedregel ikke skal være skoleelev eller student.

Mener du selv at du likevel oppfyller vilkårene har du jo all rett til å klage på avgjørelsen.. Slik JEG leser reglene og det du forteller mener jeg du IKKE har krav på dagpenger slik nav allerede har bestemt... Men jeg jobber ikke på nav og kjenner ikke regelverket i detalj så snakk med nav og få en bedre forklaring på hvorfor du ikke får godkjent søknaden din og klag om du ikke er fornøyd med forklaringen....

Skrevet

Du kan verken eie noe eller ha en mann/samboer med inntekt for å få hjelp fra sosialkontoret, så det slipper du.

Skrevet

HALLOOOO anonym 1527.... Har du lest innlegget i det hele tatt???

Skrevet

Ja, det har jeg. Hun kvalifisererer tydeligvis ikke til hjelp fra NAV arbeid. Da får hun gå på sosialen da. Det er dessuten helt feil at man må selge TV'en sin før man får sosialhjelp.

Skrevet

Dette er jo bar episspreik. Du kan eie noe for å få soaialhjelp, du kan også ha både mann og samboer. Hvor får du dette tullet fra?

Skrevet

-Jeg har redusert arbtiden med 70%

-Fikk utbetalt betydelig mer enn 105 384 i fjor

-Er reel arb.søker

-Er registrert arb søker og sender mldkort hver 14.dag (frem til nå iallefall)

-Bor i landet

- Studerer en videreutdanning som jeg startet på i høst, har så langt brukt kansje tilsammen 10 timer på den utdanningen...Og kan ta eksamen når jeg vil, kan levere oppgaver når jeg vil, og kan bruke så lang tid jeg vil!!!!!!!

Jeg vet ikke...synes selv jeg har krav på dagpenger!! iallefall ifølge logikken!

HI

Skrevet

Så klag på vedtaket da. Eller avfinn deg med at så lenge du er student har du ikke krav på dagpenger.

Skrevet

Men om du kun har lest 10 timer fra i høst og til nå har du kanskje ikke planer om å bli ferdig før om 2 år?

Skrevet

Sånn er det, er du student har du ikke krav på arbeidsledighetstrygd Du får søke lånekassa om lån, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...