Gå til innhold

Smøre seg nedentil for å unngå rifter?


Happychappy

Anbefalte innlegg

Har hørt at det kan være lurt å smøre seg nedentil med en olje for å unngå eller få mindre rifter under fødselen. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at man kan bruke jordnøttolje,så jeg har begynt med det nå denne uka faktisk.. Håper at det fungerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke jordnøtt olje eller en svangerskapsforbredende olje man får kjøpt på helsekost... Står på pakken fra den på helsekost at man skal begynne fra uke 34...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det i forrige svangerskap,og måtte ikke sy ett sting. tilfeldig eller ikke? Ikke vet jeg, men kommer til å bruke det denne gangen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurte hele første svangerskap, revnet og måtte klippes.

Så denne ser jeg virkelig ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt med dette nå, er i uke 32. Men hvor ofte smører dere og hvor lenge om gangen? masserer dere eller bare smører på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

smørte i første svangerskap, ble klippet og revnet, så den kjøper ikke jeg heller.

Andre svangerskap brukte jeg ingenting og måtte ikke sy et sting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvorfor dere som ble klippet be klippet? Gjør de ikke det fordi ungen sitter fast e.l.? Eller klipper de bare uten vidre?

 

Jeg har kjøpt inn fødselsforbredende olje, skal begynne nå snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klipper når de tror du kommer til å revne fordi det er lettere å kontrollere hvor du klippes enn hvor du revner - sa jordmor til meg.

Revningen kan i noen tilfeller være endel værre. Men samtidig gror man bedre av revningen enn av klippingen - men det forutsetter at man har revnet på en grei plass og kanskje ikke så ille....

 

Tidligere var det visst standard å klippe omtrent uansett for å gardere seg mot revning - selv om ikke alle kom til å revne!

 

Jeg for min del ble klippet for å få inn tanga skikkelig, og da angret jeg skikkelig på at jeg ikke hadde bedøvelse! Neste gang blir det epidural!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke en dritt.

Smurte som en gal med WELEDA fødselssolje. Revnet likevel langt bak til endetarmen. Var jo stram og fin i skjedeåpningen, og å presse ut en 4kgs gjorde liksom litt skade.

Så jeg har 0 tro på sånne kremmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning viser at dette faktisk har en viss effekt, men det finnes selvsagt tilfeller der det ikke har det.

Det er uandsett ikke skadelig, så jeg smører nå i vei jeg.:)

Man skal ikke bare smøre, men massere, ca 10 min om gangen, 4 eller flere ganger i uken de siste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte dette sist og revnet baer ett "pyntesting", så dette skal jeg bruke igjen!

Og på det sykeshuset jeg har født og skal føde bruker de jordnøtt olje under fødsel for å mykgjøre,,.så noe må det jo gjøre godt::)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg smører også med jordnøttolje. Har ingenting å tape på det :-)

Får bare håpe på det beste, kanskje det virker!! Men hvor langt inn skal man massere? Eller er det bare akurat i åpningen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...