tattooholica Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 kan stefedre/mødre også være hjemme med barn, lurer på hvordan reglene er for dette,- noen som kan hjelpe?
minnimommo Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 har jo egentlig ikke peilig, men er det delt omsort mellom bio mor og bio far er det vel de som har rett på syke dager for da er ikke stemor/far rettslig mor/far... har mor eller far eneomsorgen stiller det seg gjerne annerledes, men trodde da at mor/far hadde dobbelt opp med dager... egentlig så aner jeg ikke...
tattooholica Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2009 jeg og bio far har delt foreldrerett, men jeg har den daglige omsorgen. vet ikke hvor jeg kan lese om de reglene heller...
Gjest -<<- Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Loven sier at "den som har omsorg for barn under 12" har denne rettigheten. Jeg vil anta at en steforelder kan tolkes dithen å ha omsorg for barnet, men ville kontaktet NAV og spurt hvordan man eventuelt går frem for å overføre sykt barn-dager til stefar dersom det er mulig.
tattooholica Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2009 hvor kan jeg se det lovverket? takk for svar
Gjest -<<- Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Er enten arbeidsmiljøloven eller folketrygdloven, husker ikke hvilken - antagelig førstnevnte. Lover finner du på lovdata.no Men dette ligger nok også på NAV.no -> Familie og omsorg -> Sykt barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå