lille_prinsesse Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har blitt sykemeldt.. Men jeg tror ikke arbeidsgiver klarer å regne ut riktig antall timer jeg skal jobbe.. Jeg har en stilling på 80% og sykemeldt 40% 80% = 120 timer i mnd Kan noen hjelpe meg å regne ut resten?? Hvor mange timer i uka jeg skal jobbe??
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Jeg kommer frem til mellom 17 og 18 timer i uken. Hva kom arbeidsgiver frem til?
lille_prinsesse Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2009 Hvordan kom du frem til det?? Først var det 22 timer også ble det 10 timer.. Så jeg aner ikke jeg.. Takk for svar:)
SokkeLaila Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Jobber du turnus eller ugunstige arbeidstider, da? Det må tas med i regnestykket om du har 35,5 eller 37-timers arbeidsuke (dersom du hadde hatt 100% stilling..). 80% natt f.eks er ikke likt timeantall som 80% dag.. Kanskje det har noe å si? Legger til at jeg er elendig på slik du spør om..!
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Jeg regnet med at du har 37 timers arbeidsuke(som 100%) og derfor 29,6 timers arbeidsuke som 80% og at du jobber vanlig på dagtid. Dette tok jeg til grunn fordi det er normalen. Men hvordan jobber du? Kveld? Natt? Ant. timer i måneden er VELDIG vanskelig å gå ut ifra.... Det er som regel ant timer i uken man har som beregningsgrunnlag..
lille_prinsesse Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. mars 2009 Jeg jobber dag og kveld. Jeg har 5,5 timers dager. Fra 9 til halv 3 og fra halv 3 til 8. Pluss annenhver lørdag. Så opp i opp så blir det 120 timers mnd. 30 timer i uka..
Juni prinsesse Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Du skal alltid regne 40 timers uke. 80% betyr at du jobber 4 dager i uka. 20% = 1/5 det er 5 dager i uka, så 1/5 = 1 dag Dvs 4x8 timer = 32 timer. Dette ganger 0,6 = 32*0,6= 19,2 Eller vanlig prosent regning 32*60/100=19,2 32*40/100 (den delen du er sykemeldt) = 12,8 Neste spørsmål er jo de 0,2 timene.. ;o) Men det regner jeg med at du finner ut av ) Kan du ikke få legen til å sykemelde deg 50% heller. Da skal du jobbe to dager i uka og ferdig med det... ;o)
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 Ja da regnet jeg nok riktig. Altså du jobber 80% av en 37 timers arbeidsdag. Noe som er 37*0,8=29,6 og rundes av til 30 timer i uken. Men nå er du 40% sykemeldt og skal jobbe 60% av disse 30 timene. Altså 30*0,6= 18 timer i uken! Fortell arbeidsgiver at du har kommet frem til dette tallet, og evt. vis utregningen til han/hun. Ha en fin dag da!
lille_prinsesse Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. mars 2009 Betyr det at jeg skal jobbe 19,2 timer i uka?? Tror legen har missforstått meg nå 3 ganger.. Vet ikke om jeg tørr å ringe opp igjen å spørre om å gjøre om sykemeld igjen:( Men ja det hadde vært det beste:)
Juni prinsesse Skrevet 10. mars 2009 #10 Skrevet 10. mars 2009 Altså 30*0,6= 18 timer i uken! Jeg slutter meg til dette regnestykket så lenge du har en kontrakt som sier 30 timer i uka. Da spiller det egentlig ingen rolle hvor mange prosent det er av en full stilling. Hvis du er sykemeldt fra en stilling som er 30 timer i uka, så skal du jobbe 18 timer. Eller 120*0,6= 72 timer i måneden. Prosent er ikke alltid bare enkelt ) Lykke til!
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 10. mars 2009 #11 Skrevet 10. mars 2009 Hvor mye er det du mente at du ville jobbe da?
Miss Honey Skrevet 10. mars 2009 #12 Skrevet 10. mars 2009 er det noe jeg liker så er det matte!! :) 40 % av 120 er 72 så der er svaret på spørsmålet ditt. 72 timer i måneden
Miss Honey Skrevet 10. mars 2009 #13 Skrevet 10. mars 2009 jeg mente jo at 40 % av 120 er 48, og at du da skal jobbe 72 timer i måneden! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå