Gå til innhold

HJELP!! Mattestykke..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt sykemeldt.. Men jeg tror ikke arbeidsgiver klarer å regne ut riktig antall timer jeg skal jobbe..

 

Jeg har en stilling på 80% og sykemeldt 40%

80% = 120 timer i mnd

 

Kan noen hjelpe meg å regne ut resten??

Hvor mange timer i uka jeg skal jobbe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer frem til mellom 17 og 18 timer i uken.

Hva kom arbeidsgiver frem til?

Skrevet

Hvordan kom du frem til det??

Først var det 22 timer også ble det 10 timer.. Så jeg aner ikke jeg..

Takk for svar:)

Skrevet

Jobber du turnus eller ugunstige arbeidstider, da?

Det må tas med i regnestykket om du har 35,5 eller 37-timers arbeidsuke

(dersom du hadde hatt 100% stilling..).

80% natt f.eks er ikke likt timeantall som 80% dag..

Kanskje det har noe å si?

Legger til at jeg er elendig på slik du spør om..!

Skrevet

Jeg regnet med at du har 37 timers arbeidsuke(som 100%) og derfor 29,6 timers arbeidsuke som 80% og at du jobber vanlig på dagtid. Dette tok jeg til grunn fordi det er normalen.

 

Men hvordan jobber du? Kveld? Natt?

 

Ant. timer i måneden er VELDIG vanskelig å gå ut ifra.... Det er som regel ant timer i uken man har som beregningsgrunnlag..

Skrevet

Jeg jobber dag og kveld.

Jeg har 5,5 timers dager. Fra 9 til halv 3 og fra halv 3 til 8. Pluss annenhver lørdag. Så opp i opp så blir det 120 timers mnd.

30 timer i uka..

Skrevet

Du skal alltid regne 40 timers uke.

 

80% betyr at du jobber 4 dager i uka. 20% = 1/5 det er 5 dager i uka, så 1/5 = 1 dag

 

Dvs 4x8 timer = 32 timer.

 

Dette ganger 0,6 = 32*0,6= 19,2

 

Eller vanlig prosent regning 32*60/100=19,2

 

32*40/100 (den delen du er sykemeldt) = 12,8

 

Neste spørsmål er jo de 0,2 timene.. ;o) Men det regner jeg med at du finner ut av :o)

 

Kan du ikke få legen til å sykemelde deg 50% heller. Da skal du jobbe to dager i uka og ferdig med det... ;o)

Skrevet

Ja da regnet jeg nok riktig. Altså du jobber 80% av en 37 timers arbeidsdag. Noe som er 37*0,8=29,6 og rundes av til 30 timer i uken.

 

Men nå er du 40% sykemeldt og skal jobbe 60% av disse 30 timene.

 

Altså 30*0,6= 18 timer i uken!

 

Fortell arbeidsgiver at du har kommet frem til dette tallet, og evt. vis utregningen til han/hun.

 

Ha en fin dag da!

Skrevet

Betyr det at jeg skal jobbe 19,2 timer i uka??

Tror legen har missforstått meg nå 3 ganger.. Vet ikke om jeg tørr å ringe opp igjen å spørre om å gjøre om sykemeld igjen:(

Men ja det hadde vært det beste:)

Skrevet

Altså 30*0,6= 18 timer i uken!

 

Jeg slutter meg til dette regnestykket så lenge du har en kontrakt som sier 30 timer i uka. Da spiller det egentlig ingen rolle hvor mange prosent det er av en full stilling.

 

Hvis du er sykemeldt fra en stilling som er 30 timer i uka, så skal du jobbe 18 timer.

 

Eller 120*0,6= 72 timer i måneden.

 

Prosent er ikke alltid bare enkelt :o)

 

Lykke til!

Skrevet

Hvor mye er det du mente at du ville jobbe da?

 

Skrevet

er det noe jeg liker så er det matte!! :) :)

 

40 % av 120 er 72

 

så der er svaret på spørsmålet ditt.

72 timer i måneden

Skrevet

jeg mente jo at 40 % av 120 er 48, og at du da skal jobbe 72 timer i måneden! hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...