Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 HI her glemte noe. Hvorfor fikk du cipralex? Jeg er skikkelig langt nede om dagen, og trenger virkelig noe som kan hjelpe meg gjennom den verste kneika. Psykologen min fåreslo cipralex, men ville helst at jeg ikke skulle bruke noe medikament i det hele. Er i grunn enig der, men nett nå ser jeg faktisk ikke noen annen utvei. Sliter skikkelig om dagen.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Cipralex er en veldig sterk medisin som det er vanskelig å finne riktig dosering av. Den må trappes opp og ned over uker, og kan være direkte livsfarlig, fordi den kan føre til ustabilitet i psyken. Likevel går jeg på en liten dose av disse tablettene. De hjelper meg til å fungere i hverdagen og til å sove om natten. Jeg har prøvd det meste av antidepressiva, de fleste er som å træ en sekk over hodet. Cipralex gjør meg også tjukk og lat og sulten, men altså, små doser hjelper meg. Lykke til
Figa Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Jeg gikk til psykolog i tre år uten at det ble bedre. Synes faktisk timene der var kjedelig og helt totalt unyttig. Jeg begynte til slutt på Cipralex fordi jeg var deprimert og hadde sosial angst. Fikk ingen bivirkninger, annet enn at jeg var glad (og med en følelse av at jeg elsket livet) og jeg var ikke lenger redd for å snakke høyt eller å gå på bussen. Synes det var fantastisk deilig å begynne på det!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Eg blir veldig trøtt av cipralex men eg har forde om fått veldig gode bivirkninger som at eg føler at hverdagen kan kommes igjennom.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Til 14:16: bivirkninger er ikke gode, det er virkningen som er god. Bivirkninger er uønskede virkninger, slik som at man legger på seg, blir svimmel, trøtt osv.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #9 Skrevet 10. mars 2009 Jeg var ofte sliten,trøtt og trist og gikk til legen, han sa jeg var deprimert, og jeg fikk cipralex, jeg gikk på det i nesten et år, men det var ingen virkning, jeg la på meg 5kg det var det eneste som skjedde.. Senere ble jeg utredet og fant ut at jeg hadde ME, det var kanskje derfor det ikke virket, altså at jeg ikke hadde psykiske problemer... Det var iallefall min erfaring med cipralex.
lunatic Skrevet 10. mars 2009 #10 Skrevet 10. mars 2009 Hei mannen min går på cipralex. innkjøringen var som ett helvette. han vurderte nesten å gi seg med medisinen for han hadde det verre med medisin enn uten. masse angst og paranid. fastlegen fikk han heller ikke info om virkemåte. Viktig og starte pent og øke med forsiktighet. det samme er enda viktigere når du skal trappe ned. han skulle slutte med 30 mg på 14 dager og det er altfor fort!!! gikk rett på den smellen igjen med en gang. blir også trøtt og kanskje en smule lat om jeg tenker meg om litt du har det bra når du går på denne medisinen, men den tar fra deg den siste piffen. den ekte gleden med alt. men når du får denne medisinen av legen din, trenger du den og da er det verdt det. håper dette hjalp deg litt og lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #11 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har selv gått på Cipralex. Jeg var først motstander av å ta noen form for tabletter, men fant til slutt ut at jeg ikke hadde noe valg. Når jeg startet med de gikk jeg på en form for opptrapping for å venne meg til tablettene. Var svimmel og svettet en del de første 14 dagene. Jeg gikk på tablettene i ca 4 år. Og da jeg bestemte meg for å slutte så brukte jeg ca 4 måneder på nedtrapping. Dette gikk veldig greit. Jeg må si at jeg har vært veldig fornøyd. Ikke hatt noen spesielle bivirkinger. Og i den perioden jeg brukte de har det gjort at kroppen min ikke har hatt de bølgedalene fra tung depresjon til sinnsykt lykkelig. Tror dette har gjort at kroppen har fått hvile, og jeg har lært kroppen min å kjennen. Spesielt det med å takle stress og nedturer i hverdagen. Har ikke brukt tabletter på ca 8 mnd nå og synes det går veldig bra. Vil bare legge til at jeg gikk til psykolog i en periode hvor jeg også gikk på tablettene. Dette for å kunne kasnkje finne ut av grunnen til depresjonen jeg slet med og lære å takle den. Jeg har den formening at kun tabletter ikke er en løsning hvis man ikke finner roten til hvorfor man blir deprimert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå