Mamma*til*2små* Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Sist jeg hadde permisjon kunne ikke far ta ut sin permisjon mens jeg hadde min, for da fikk ikke jeg utbetalt penger de ukene han tok permisjon. Men nå fikk vi høre fra en av hans kollegaer at det er blitt sånn at han kan ta ut permisjon(de 6 ukene) samtidig som meg og vi begge får penger. Noen som vet om dette stemmer? Jeg er helt håpløs på disse tingene her :-p
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Feil. Begge kan ikke ha permisjon. Men en kan ha ferie og en kan ha permisjon.
knøttet28 Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Min mann tar ut fedrekvota med 1 dag i uka - jeg er også hjemme den dagen, men får ikke betalt for den. De dagene jeg ikke får betalt for får jeg igjen på slutten av permisjonen da man totalt skal ha stønad for 44 el. 54 uker.
Mamma*til*2små* Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2009 Takk for svar :-) Det var det jeg trodde, synes det virka litt for godt til å være sant at begge foreldre kan ha betalt permisjon samtidig.
Gjest mphs Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Det er delvis sant. han kan være i fedrekvote og du kan ta ut 50% permisjon og jobbe 50% de ukene og da får dere utbetalt 150% lønn til sammen. Ellers kan du jobbe, ha ferie eller ta ulønnet permisjon når han har fedrekvoten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå