bullebull&gullegull Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Driver og strikker rund duk med kunststrikk, og nå står jeg helt fast i oppskriften! Dette er forklaringen på det første tegnet på omgangen: Strikk 1 m fram og flytt merket etter. Hvordan skal jeg gjøre dette? Skal jeg strikke siste maske på omgangen en gang til og sette merketråden før den? Sitter med svigermor og ingen av oss skjønner noe! Og skal jeg flytte en maske for hver gang det står på oppskriften, eller gjør jeg det hver gang jeg er ferdig? Omgangen jeg er på har mønster over 9 masker, og jeg har noe sånt som 150 masker. Har aldri strikket kunststrikk før og lurer på om jeg har tatt meg vann over hodet :oD
Sivalur Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Kunststrikk er gøy men fryktelig tidkrevende! Nå var det ikke mye du skrev ut fra oppskriften, men jeg vil tro at du skal strikke første maske på neste omgang, og så flytte merket foran denne masken. Når du da kommer rundt en omgang til, så vil omgangen være en maske lenger. Så gjør du det samme på ny (vil jeg tro, dersom det ikke står at det kun er en gang). Slik at mønsteret forflyttes med en maske per omgang. Det er antagelig for å få mønsteret til å gå opp på et vis. Har du nøyaktig 150 masker? Det hørtes litt rart ut dersom mønsteret går opp i 9 masker.. ville trodd at du enten hadde 153 masker som går opp i 9, eller evt. 152 masker og derfor må du flytte mønsteret en maske frem for at det skal stemme på slutten?
bullebull&gullegull Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2009 Takk takk! Nå ble det riktig! Skal visst flytte mønsteret ei maske ja! Nei har ikke akkurat 150 m. Det går opp i opp ;o) Og du har helt rett, fryktelig tidkrevende men skikkelig moro! Blir jo så fint! Men er ikke det jeg skal ta med meg på symøte akkurat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå