Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Vi har et dielmma i våres familie. Mine foreldre ønsker å delta aktivt i dåpen med å ordne og pynte bord med alt som hører til, i tillegg betaler de for maten vi skal servere (koldtbord). Det samme gjorde de for 4år siden da våres eldste hadde dåp. Vi er kjempe takknemlige for dette. Hjelper oss mye økonomisk. Problemet r at familien til min mann forventer bare å komme i selskap og spise god mat og kose seg. Kanskje bake en kake hvis jeg spør pent.. Man kan ikke forvente at alle skal stille opp like mye, en skal jo bare være takknemlig for den hjelp og støtte en får. Sikkert andre også som merker stor forskjell på familiene. En må jo bare ta de som de er.. Sånn.. Da hadde jeg fått ut litt frustrasjon!!
plass'n Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Du er ikke alene! Dette er mer vanlig enn en kanskje tror, og det gjelder ikke bare barnedåp, men i konfirmasjoner og bryllup, at familien til den ene stiller opp og hjelper også økonomisk, mens den andre parten ikke gidder, ikke tenker, eller av og til: ikke har råd... Men du fikk iallfall ut litt frustasjon, og så kan du være glad for at du har noen som stiller opp, uten at dere behøver å gjøre noe vesen ut av det, ingen behøver jo å vite hvem som betaler hva, la folk komme og hygge seg sammen med dere ønsker dere en riktig fin dåpsdag sender med et lite knippe dåpsdags-dikt som hilsen: --------------------------------------------- Du nydelige barn Du nydelige barn der du ligger og vet ingenting du elskelige barn med så stor en verden omkring du etterlengtet barn som gir glede til så mange du fredelige barn - eller gråt i netter lange du kjære lille barn hvor glad vi er du kom du fine lille barn som alle synes om du Gudgitte lille Han har deg i sin hånd du vakre, kjære lille så godt at det er sånn ----------------------------------------------- Solskinnsbarn Solskinnsbarn og skrikarunge lyse dager, netter tunge men hva gjør det? Vi er unge og vi elsker like mye vår vidunderlige nye gave ifra Skapers hånd det er over all forstand at et slikt mirakel skjer vi forundres mer og mer over den fullkomne skapning som ble gitt oss med forhåpning om velsignelser og gleder Takk til Ham som alltid leder sine barn på livets vei solskinnsbarn og skrikerunger Han blir aldri, aldri lei av å elske sine små det er godt å tenke på. -------------------------------------------------- Jeg er fadder synges til melodien ”Jeg er Havren” (sang som samtidig skaper litt munterhet og glede fordi her slutter sangen midt i et vers og alle blir først litt forundret, og så kommer latteren for den overraskende slutten...) Jeg er fadder og jeg synes nå at en liten sang vi synge må det var hyggelig for meg å få spørsmål om ved døpefont å stå Ja, å være fadder føles bra for den lille bør jo alltid ha noen som vil be sånn litegrann for sitt fadderbarn i livets gang Jeg er fadder og, ja vi er fler som vil følge med på hva som skjer når vår lille venn blir stor og tiden går derfor er det at jeg foreslår at vi reiser oss og sier nå at en ring omkring deg vil vi slå full av omsorg, kjærlighet og håp fra idag da du ble bragt til dåp så vi setter oss og synger med i det siste verset, det var det!...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Takk for det. Fint dikt. Vi kommer til å hygge oss uansett, takknemlig for det vi ha og får.
Maya_1 Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Hehe, omvendt problem her. Svigers som forventer å få slippe til. Masse. Alt for masse. Takk, men liker å styre selv jeg. Hater når andre vil ta over kontrollen. Hva vi skal slite med..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Helt enig med deg! Svigermor er altfor engasjert. Jeg blir irritert. Kjekkt å få hjelp om man trenger det, men jeg er som deg - liker å styre selv. Vil gjøre dette på min måte. Og det hjelper ikke si noe heller for hun er jo så utrolig sta. Man må vell bare si det på en pen men dirrekte måte. Vil gjøre dette selv.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 Så "godt" å lese at det ikke bare er hos oss det er sånn!!!! Synes bare jeg hører om hvor fantastiske besteforeldre er på alle kanter over alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå