Gå til innhold

Sykepleierutdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som tar utdannelsen eller har tatt den som kan veilede meg litt? Leker litt med tanken om å begynne å studere til høsten. Et vesentlig punkt er hva som kreves av forkunnskaper. Jeg har ikke noe matematikk å skryte av så hvis det er snakk om 1MX etc kommer jeg til kort før jeg i det hele tatt har søkt. Jeg har imidlertid 12 års arbeidserfaring hvis det er med i vurderingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg søkte med generell studiekompetanse og 5års praksis ( omsorg/jobb) som søknadsgrunnlag. Hadde kun matematikk fra grunnkurs.

Søk i vei, jeg studerer deltid og synes det er veldig greit i forhold til unger og familieliv generelt :-) KUn 1år lengre, og det gir litt pusterom også føler jeg :)

Skrevet

Det er forholdsvis enkel mattematikk på spl-studiet. Mest omregning og mengdeforhold. Krever iallefall ikke noe MX-grad! Og det er god hjelp, i hvertfall i Drammen i mattetimene. Men eksamen krever 100% korrekt svaravgivelse da. Men man har jo et par forsøk på seg! Søk i vei!

Skrevet

hehe..matematikken er så enkel at selv 10åringen min klarer å regne oppgavene. :-) Bare å holde tunge beint i munnen å skrive riktig benevning.

Skrevet

Søk!!! Man får undervisning i det man skal kunne når man blir ferdig spl, så det er ikke noe problem;)

Jeg har tatt videreutdanning nå, og det er så mange muligheter når man er ferdig utdannet:D

Skrevet

Du kan søke på grunnlag av realkompetanse, hvis du ikke har generell studiekompetanse. Men da gikk søknadsfristen ut 1 mars. Om du har generell st. kompetanse har ikke fristen gått ut.. =o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...