Gå til innhold

modning??


Mone snart3barnsmor

Anbefalte innlegg

jordmor skal sjekke om jeg er moden i dag? er det noen fler som har blitt sjekket for dette jeg har termin 3. april da, så 3 uker til termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også termin 3 april, synes det var litt tidlig å sjekke modning? Trodde man måtte minst være fullgåtte 37 uker før de ville oppi der og rote... Men sikkert misforstått eg da.

Skal til jordmor på torsdag, så da blir det spennende om hun vil sjekke modning evnt,.

Skriv åssen det gikk da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er jo 37 fullgått i morgen da, så da stemmer nok det. hadde en rask fødsel sist så jeg er veldig ivri på å følge med på det som sjer der inne disse siste ukene, føler meg roligere med det, å vite litt, blir nok nok plutselig opplevelser når ting starter her... så jeg har masa litt på jordmor om dette også... for å holde nærvene i sjakk.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jg lå til observasjon på sykehuset i natt.. da blei jg sjekket pga mye kynnere og at livmorhalsen har krympet.. var moden og livmorhalsen var bare 2cm.. har termin 22april,så har 5 1/2uke igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da ble jeg sjekket i går, å er moden med 2 cm åpning, jordmor tok på hodet til lillemor, hehe... så nå er det bare å vente på de berømte riene, eller om vannet går først, det gjorde det sist også å ser det er flere som skriver her inne at det pleier å sje 2. gang også, så da får vi se da, jordmor mente jeg fødte nok før neste kontroll som er neste tirsdag, så vente vente.... heheheh...

 

jordmor sjekker modning vaginalt anonym:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oj allerede :) ? legger man merke til man er moden med nedpress og sånt ?første gangen for meg så er nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"legger merke til" er vell ikke riktig å si.. dem sier vell at nedpress og kynnere og stikkninger i underlivet er modning, så da er jo alt det positivt...men det er vell bare en vaginalt undersøkelse av jordmor som kan bekrefte om du er det, eller kanskje mann kan det på ultralyd også, det vet jeg ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem kan måle livmorhals og se åpning på ultralyd..

men får å kjenne om du er moden,hvis du ikke har åpning så må di kjenne etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg til jordmor og sjekke modning..Spennende!! Håper det er skjedd noe nedi der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke helt moden, og bare en bitte liten cm åpning.... Så hun spådde ingen baby denne helgen. Han har ikke festet seg, så fikk beskjed om å legge meg ned og vente på ambulanse dersom vannet gikk..

Har kommet rosa/brunlig på papiret etter jeg har vært på do, men dette sa hun var normalt etter hun hadde vært oppi der og rota..

Du da? Skjer det noe spennende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at alle blir sjekka for modning? Jeg er 38 uker idag og har ikke blitt sjekka for modning enda enda jeg var hos jordmor igår... Har hatt veldig mye og harde kynnere siden søndag, samt utrolig med nedpress og "stikkende" menssmerter/murringer i livmora. Da jeg forklarte dette for jordmor sa hun at jeg nok kom til å føde før termin, men hun sjekket meg likevel ikke vaginalt! Er det vanlig å bare sjekke modning hvis en er flergangsfødende? Skal til legen neste uke og har ikke så veldig lyst at han skal oppi der å rote!! :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har ikke blitt sjekket hverken forrige sv.skap eller nå. Har nå 14 dager til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her skjer d ikke noe annet enn vonde modningsrier som jm kaldte d.. verst på kveld/natt så blir lite søvn.. men er ikke lenger enn 35+4.. skulle egentlig settes igang i går pga vekstavvik,ser ut som han er sluttet å vokse..... men han ser ut til å trives så da prøver vi å vente en uke til og håpe d setter igang av seg sjøl ;)

 

får håpe d skjer noe hos deg snart da ;)

 

lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm er førstegangs jeg da,men har heller ikke blitt sjekket for modning er 37+5 men det virker ikke som om legen har tenkt å gjøre det heller...har ikke fått gått til JM i svangerskapet jeg da..Virker kansje som om det stort sett er JM som gjør dette...??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at di har sjekket meg er mye nedpress og effektive kynnere/premature rier store deler av sv.skapet ;)

har vært ofte til sjekk på sykehus pga dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir sjekket fordi jeg er så nervøs for styrtfødsel pga rask fødsel for 19mnd siden, å så bor jeg 30 min fra sykehuset, føler jeg har litt kontrol når jeg vet åssen det står til der oppe... så jeg ba om det, å da mente jordmor det var greit å få meg undersøkt 1 gang i uken, for å følge framgang, og om det fikk meg rolig i tillegg, så var jo det bare positivt, om ikke hadde jeg sikkert vært på sykehuset å sovet i gangene forige uke... hehhe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt tredje svangerskap, og dette er første gangen jeg ahr blitt sjekket for modning..

Har fått ny JM siden mine forrige svangerskap, så det er nok personavhengig også.Det er selvfølgelig helt frivelig, jeg gjorde det fordi jeg har hatt vannavgang med mine to første, har 10 mil til sykehus og hodet til babyen er foreløbig ikke festet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...