Nøtt Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Da jeg skulle tørke meg etter dobesøk, så kom det en ganske stor slimklump på papiret. Det kunne ligne på EL-slim, bare enda tjukkere. Har ikke hatt noe slikt i svangerskapet før, og er 30 uker på vei nå.. Hva kan dette være?
Fiola Biola Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Slimproppen som har gått? Trudde det var litt tidlig, men jeg er da ikke helt inne på dette her..
Hera Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Kan være slimproppen eller deler av den. Spurte legen på sykehuset om den "greia" der i går, for jeg ble ikke noe klok av svarene jeg fant på nettet. Ikke det at jeg ble så mye klokere i går ,men det legen sa var at de bruker aldri den proppen som noe holdepunkt for fødselstidspunkt. Den kan gå mange uker, dager, timer før fødsel. Den kan visstnok se veldig forskjellig ut fra person til person. Alt fra masse slim med brunaktig blod i, gulbrunt slim, gråhvitt slim, hvitaktig med litt rødt blod i. Så virker som variasjonene er maaange og uendelige. Så som sagt jeg ble ikke så mye klokere, og er absolutt ingen ekspert, men forteller kun det legen fortalte igår.
Nøtt Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2009 Takk for svar. Det var ikke antydninger til blod i det. Og jeg ble ganske beroliget nå. Man tenker jo at hvis slimproppen går/deler av den, så betyr det nær forestående fødsel..
Mayken Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Høres ut som slimproppen ja. Den kan gå mange uker før fødselen starter. Mener å ha hørt at hvis den går veldig tidelig, så kan den bygge seg opp igjen. Den kan også komme litt og litt. Her har slimproppen min gått jevnt og trutt siden lørdag. Forrige gang gikk den 3 uker før fødelsen og det var ikke antydning til blod i den. Denne gangen var den gul/brun, har hatt litt blod i den.
Nøtt Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2009 Hvis dette var slimproppen, bør jeg kanskje være ekstra forsiktig de neste dagene? Tenker på at den skal jo beskytte mot infeksjoner osv.. Lurt å holde seg unna sex, bad og sånne ting?
♥Cherrypie♥ Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 mener at den produserer seg på nytt?-når den kommer litt tidlig,eller deler av den! jeg fikk sånn som du beskriver tidlig i uke 20 ett par ganger,fikk da forklaring at den ville komme tilbake av seg selv.. men nå er du kanskje såpass på veg at mest sannsynlig en del av den har gått å ingen blod eller noe er bra! betyr ikke nær fødsel nødvendighvis! ville levd som normalt jeg, blod viser jo at man har begynnt å åpne seg,først da ville jeg latt være å bade osv å sett det ann!
Mayken Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 Trenger ikke slutte med å bade eller ha sex fordi om slimproppen har gått. Er bare å leve helt normalt. Var i hvertfall det jordmor sa til meg. Babyen ligger jo godt beskyttet i fostervannssekken uansett. Regner med at vannet ditt fortsatt er inntakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå