Gå til innhold

Klesvaskeksperter jeg trenger råd! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går det ganske mye ulltøy for tiden (tynne plagg for voksne og barn), også har det seg slik at ullprogrammet på vaskemaskina er litt dårlig.

Jeg føler ikke klærne blir ordentlig skylt og dermed ikke helt rene.

Går det an å bruke "hverdagsprogrammet" en gang i mellom, og kanskje redusere sentrifugeringshastigheten?

Jeg bruker milo i vaskeball på 40 grader på ullprogrammet, og kan jo gjøre det på hverdagsprgrammet også.

Noen råd til meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sender alt av "kjøpe-ulltøy" (dvs ikke strikketøy!) i vanlig vask, med milo, det går helt fint. Står på mye av det at det kan tørkes i trommel også, men det gjør jeg aldri.. Det sliter for mye :) Men altså, vanlig vask går fint :)

Skrevet

Det viktigste er vel at du bruker MILO vaskemiddel, og kjører på 30 eller 40 grader. På mye av ulltøyet står det jo 40 grader å. Man skal heller ikke bruke vanlig skyllemiddel på ulltøy.

Ellers er det jo mulig å sende det på en ekstra skylling dersom du føler at ullprogrammet skyller for dårlig? Såvidt jeg husker er det lavere omdreininger på ullprogrammet, så kan kanskje være lurt å skru ned hastigheten på sentrifugen dersom du sender det på vanlig program?

Skrevet

Mye av det kan fint vaskes på vanlig program, men med mindre sentrifugering. Dessuten kan du prøve færre plagg om gangen på ullprogrammet, hjalp meg i hvert fall.

Skrevet

Jeg må ofte vaske to i omganger fordi jeg har så lite klær i om gangen. Veldig irriterende...

Takk, jenter! Da satser jeg på at vanlig vaskeprogram med redusert sentrifugeringshastighet går godt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...