Gå til innhold

trenger desperat middagstips!!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ekstremt kresen sønn. Han vil ikke ha noen grønnsaker (utenom de som vi har til taco), ikke vil han ha noe særlig med fisk, og ikke vil han prøve mye nytt... Hva har dere av middagstips??

Har liksom kjørt oss litt fast i kjøttdeig-retter og pølser her =S

 

Hva som helst, om det så bare er en ny måte å "forkle" grønnsakene på slik at det blir litt mer variasjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRATENG med makaroni, grønnsaker og bogskinke? gratinert med ost på toppen.

 

- koker makaroni

-lag en dobbelporsjon hvit saus og ha i litt hvitost/parmesan og salt og pepper(litt tykk) (evt en ostesaus)

- legg grønnsaker, makaroni og bogskinke i en ildfastform og gratiner med ost på toppen i ovnen på 200grader til osten er smeltet

 

 

fant en god oppskrift på nettet jeg tenkte å prøve meg på idag:

FISKEGRYTE

Jeg lagde en fiskegryte forleden som gikk rett ned hos ungene, også til lunsj dagen etter.

Oppskrift:

Kok først opp en kjele med vann, ha i en porsjon fullkornpasta.

Ha olje i en annen kjele.

-Surr løk og hvitløk i oljen. Det er godt med litt forskjellige løktyper.

-Ha i to-tre bx hakkede tomater, gjerne med basilikum/hvitløk.

-Grønnsakbuljong. Vær forsiktig, den blir lett for salt.

La det hele koke litt.

-Frossen torsk/sei haes i, kokes videre til fisken er ferdig.

-En god dæsj med fløte gjør retten mildere og mer barnevennlig.

-Ca en teskje pesto om du har.

Til slutt tilsetter du pastaen, servér!

 

PITA?

med samme ingredienser som i taco bare at du kjøper bogskinke/svinekjøtt eller kylling i stedenfor og steker dette sammen med litt soya og krydder!

 

lett og godt!

Skrevet

Min lillebror er også kresen og småspist, men når han får pasta med bacon spiser han for 10 personer!

 

Kok opp så mye pasta som du trenger..

Steik bacon (oppskåret, små biter)

Når baconet er steikt, tilsetter du en matfløte og en halv pakke baconost..

Så lar du dette koke mens du rører, til det er blitt passe tjukt..

Så blander du det sammen med pastaen! ;)

 

Dette lover jeg blir godt motatt av din sønn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...