Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Jeg er student, mannen min jobber. Min inntekt er omtrent 50 % av hans inntekt. Dvs jeg har ca 14000, han 28000, 42000 til sammen. Har ca 9000 igjen når alt er betalt (mat, husholdning og ting til barnet) Jeg tenkte at vi putter alt i en pott, betaler alle faste utgifter, og så deler vi det til overs slik at jeg har ca 50 % av det han har (slik at det står i stil med inntekten) Altså har jeg ca 3000 og han 6000. Er dette en "normal" måte å gjøre det på? Bliiir så glad for svar eller innspill, for dette er nødvendig , men litt kjedelig;-)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 her deler vi pengene selv om eg tjener 10 prosent av det han gjør.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Vi deler pengene likt uansett.. En mnd har jeg kanskje mye overtid og bedre lønn enn han, andre ganger motsatt.. Men vi deler alltid likt uansett..! Delt økonomi er delt økonomi uansett syns nå jeg
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Trur ikke det finnes noen fasitløsning på dette:) Her i heimen deler vi på absolutt alt, og ingen av oss har på en måte "egene" penger. Trenger vi noe, mannen trenger nye klær eller jeg nye sko så handler vi det på fellesbudsjettet (har lagt av til egen kleskonto for oss alle tre, der vesla har første rett^^). Det som er til overs sparer vi til et felles hjem. Jeg syns det er litt vansklig å dele penger etter inntekt, for hvis samboeren jobber overtid, så tar jeg meg av ting hjemme (og alle vet jo at dette bringer ingen inntekt), og omvendt.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Ja, jeg vet at mange gjør det slik:-) Men jeg synes virkelig han fortjener litt mer lommepenger enn meg siden han faktisk har kommet seg i jobb;-) Jeg bør ikke bli for bortskjemt for da frykter jeg at jeg ikke blir ferdig selv;-) Takk for svar. Flere?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Her deler vi helt likt. Han har 35000 i mnd og jeg har 10000. med barnetrygd og husleie har vi ca 52500 i mnd. Alle regninger, om det så er felles eller spesifisert mine eller hans, går ut fra samme konto. Mat går ut fra en annen konto som vi begge har kort til og "lommepenger" tar vi og deler 50-50 av overskuddet på. Greit nok at han jobber mer enn meg, men jeg er den som tar meg mest av barna og husarbeidet i tillegg til studier, så hvorfor skal jeg straffes økonomisk for det? Nei, heldigvis for meg så har mannen min den oppfatningen av at gifte folk deler alt, selv om den ene tjener mer enn den andre.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Veldig godt poeng , Snublekjeks! (morsomt nick forresten) Jeg har jo vært hjemme med datteren vår i 1.5 år uten inntekt, derfor er jeg ikke ferdig med studiene. Kanskje jeg skal foreslå at vi deler likt?:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå