Des07 Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Lurer på om noen har opplevd dette - eller vet hva det kan komme av? På søndag var jeg på kunst utstilling med en venn - vi gikk og gikk og gikk... (veldig stort; Tate Gallery, jeg bor i London) Følte meg etterhvert litt dårlig, værket i kroppen; omtrent sånn som når man har feber. Vi bestemte oss for å kjøre hjem for å slappe av. Da jeg kom hjem var jeg faktisk temmelig elendig, måtte legge meg med en gang. Hadde også vondt i ryggen (kan godt ha vært nyrene) og mye 'mens' murringer... Vi tok tempen og den var på 35.7 - føltes nå veldig som influensa, var veldig slapp og faktisk også ganske kvalm. Det merkelige var at da jeg våknet i går morges var jeg helt fin igjen! Alle symptonene var borte... Noen som har peiling på hva dette kan ha vært? Det hører vel med å si at ettersom jeg hadde besøk fra Norge ble det en VELDIG travel helg... Mye gåing, spise ute og forholdsvis sene kvelder (i forhold til hva jeg er vant til for tiden!!). Jeg er 15 uker på vei i dag. På forhånd takk for hjelpen!
Lykke X 4 Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Hvor tok du tempen da? Den mest korrekte målingen får du ved rektal måling. Man skal ikke stole fullt og helt på temp målt verken i øre eller under arm. De kan gi store feilmålinger. Du har kanskje bare vært sliten og stressa Flott at du føler deg bedre idag.
Nr. 5? Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Jeg opplever litt av det samme som du beskriver, men vet ikke hva det kommer av. Jeg er 100% sykmeldt pga dette, det kommer og går gjennom hele dagen. Det føles ut som når du har hatt veldig høy feber i noen dager, helt skjelven i kroppen og jeg får ingen forvarsel om når det begynner. Føler det koker i kroppen for så å plutselig bli iskald, svimmel, kvalm, ubehag i hele kroppen og kan av og til bli helt grå i ansiktet. Akkurat som like før du besvimer. Alle prøver er helt fin så det er ingenting som tilsier at noe ska være galt. Har ikke hatt dette her i de to første svangerskapene, så det er helt nytt for meg også. Det som hjelper meg er å legge meg ned, helst på soverommet så jeg får det helt rolig. Etter et par timers søvn e jeg som før igjen. Pussig dette her. Jeg er 15+4 og har stort sett hatt dette her hele tiden, men har blitt verre etter uke 12. Skal til lege om 9 dager igjen for å forlenge sykmelding, tenkte at dem ska få ta nye blodprøver for å se om jeg mangler noe el kanskje jeg har en virusinfeksjon som ikke bryter ut som feks. influensa el forkjølelse.
Des07 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2009 Uff, stakkars deg - det høres helt grusomt ut! Jeg har også opplevd dette før men ikke så ofte som deg... Har du også hatt vodt i ryggen eller ved nyrene? Trodde kanskje jeg hadde fått i meg noe jeg ikke tålte men har ikke spydd... Dette skjedde heller ikke med meg i forrige svangerskap. Virus kunne det jo gjerne komme av, spesielt med deg som har det såpass regelmessig! Vil gjerne vite hvordan det går videre med deg og om du finner ut av noe? Pussig av vi også har kommet omtrent like langt! Lykke til iallefall! Håper du blir kvitt det snart.
ble_mamma_6august 09 Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 den er ikke lav min temp ligger vanligvis på 34-35
Nr. 5? Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 jeg har også litt ryggsmerter, men tror ikke det er noen sammenheng, for det kommer og går som det passer seg selv.. Men har aldri hatt vondt i nyrene. ska si fra hvis de finner ut av hva det kan være, har tenkt litt på blodtrykksfall, men får høre hva legen sier. Lykke til til deg også og håper du slipper flere sånne opplevelser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå