Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min gikk over tida med både meg (som er minst) og mine tre søsken. Riktignok var vel terminen litt mer usikker på den tida, men hun gikk i alle fall over.

Søstera mi gikk også over med begge sine.

Har hørt at slikt er arvelig og tenker derfor at jeg også kommer til å gå over termin. Noen som har erfaringer som taler for eller i mot dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i familien min i hvert fall. Mora mi fødte meg 4 dager over, jeg måtte settes igang 15 dager over. Mora mi har alltid hatt kjempelette svangerskap, sier hun kunne gått gravid hele livet. Fikk til slutt fire barn. Jeg hater det. Alt gjør vondt, kvalme, oppkast, kynnere, masrier and u name it. Ikke synes hun det var spesielt vondt å føde heller, mens jeg trodde jeg skulle dø, og gleder meg ikke spesielt til å føde nr to snart. Skulle gjerne hatt det som mamma.

Skrevet

Mamma og jeg har veldig like svangerskap.

Men hun har født 2 uker før termin med alle 3.

Mens jeg gikk en uke over med snuppa og er 5 dager over nå.

Skrevet

mamma fødte meg 3 uker før termin

min lillebror 1 dag etter termin

jeg fødte min første sønn 10 dager etter termin

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Mamma gikk over med alle sine 3, jeg fødte en uke før.

Ligner egentlig mer på svigermor jeg=)

Skrevet

Jeg håper da ikke det for min del.. Min mor fødte min bror 1.5mnd for tidlig pga svangerskapsforgiftning, og jeg måtte tas med keisersnitt pga for trangt bekken, etter de hadde satt hun på drypp for å presse meg ut. Hun hadde ingen vonde rier med noen av oss, bare murringer i korsryggen.

Vi har veldig like svangerskap, skal jo bli spennende å se hva slags rier jeg kommer til å få.

Skrevet

Jeg er svært ulik på alle måter. Min mor var mye syk og sliten, og har født fire barn i seteleie. Alle fire noe før termin. Jeg har vært frisk i alle mine tre svangerskap, og har dessuten bare hodefødsler (regner med at denne også kommer med hodet først, nå en uke før termin.

Første min kom to dager etter termin, nestemann kom 16 dager før, og denne kommer kanskje 14 dager etter??

I alle fall svært ulike svangerskap og fødsler på min mor og meg. Men vi har også heeelt ulik kroppsbygning. Vet ikke om det har noe å si

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...