Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Skal skrive en oppgave i sosiologi, og lurer på hvordan du mener at en mann er (eks. sterk, liker å mekke, elendig til husarbeid osv), og hvordan en kvinne er (eks opptatt av utseendet, glad i barn, flink til å vaske osv) Disse eksemplene er ikke min personlige mening altså, jeg prøver å bevise at forskjellene mellom kjønn er mindre fremtredende enn det synes, og at det er de individuelle forskjellene man må fokusere på. (Dvs. hvis en kvinne ønsker å bli bilmekaniker så kan hun det, men man trenger ikke akkurat å presse dem inn i yrket...) Hva mener du om saken?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 For å ta meg selv og sambo: Han: Er mekaniker Skrur på/reparerer kjøretøyene vi eier Hobbyen er snøscooter Ikke redd for å bli skitten Klipper plenen Gjør noe husarbeid, men ikke mye dersom han ikke blir bedt om det Tar seg av utearealet rundt huset Fixer ting som må gjøres Kapper ved til vinteren Er flink med barnet vårt - steller, leker gir oppmerksomhet på lik linje med meg. Generelt glad i barn Ikke så opptatt av klær/utseende Ikke veldig romantisk Prioriterer ikke venner i stor grad, hjemmekjær. Meg: Jobber i helsevesenet Karrierebevisst Ikke så glad i barn, bortsett fra min egen Liker å ta meg bra ut, men shopper lite klær/sminke Liker ikke husarbeid, men gjør det som må gjøres Har feminine hobbyer; håndarbeid, scrapping, tegning osv Interessert i interiørtrender Sosial, drar gjerne på besøk til venner og kjente
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Hihihi, dette bare understreker at sosiologi er et skikkelig svadastudium som ikke krever så mye...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Her har du litt av hvordan det er hos oss. Det er ganske likt det det er hos mine foreldre også, med unntak av det med data og elektronikk. Han: -konfliktsky -flink i språk -liker ikke å kjøre bilier større enn vanlig personbil, men kan godt leke litt med bilen -flink med elektronikk og data -kosete -misliker alt hagearbeid, men liker alt som har med hytta å gjøre -lite interesert i økonomi, og uten ønske om å bli "rik" -totalt blottet for konkuranseinstingt Meg: -liker konflikter og likte å sloss fysisk tidligere (drev kampidrett) -elendig i språk -kjører det meste som har 4 hjul -overlater gjerne dataproblemer til mannen og irriterer meg over elektroniske duppedisser -relativt lite kosete -klipper gjerne plenen og måker snø, så lenge jeg har en traktor å gjøre det med -liker penger og intereserer meg for økonomi -veldig utvikklet konkuranseinstingt
Gjest -<<- Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Standard finnes ikke. Jan Thomas er like mann som Lars Monsen, og Ellen Holager Andenæs er like dame som Eli Rygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå