Gå til innhold

Til dere som har tatt ks før..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok ks lørdag morgen og reiste hjem fredag ettermiddag, altså nesten en uke.

Skrevet

Såpass ja, var det noen spesiell grunn, eller er dette vanlig å ligge nesten en uke? hørt alt fra 4-7 dager ..

Skrevet

Hei!

Tok keisersnitt natt til mandag og reiste hjem torsdag!

Skrevet

Jeg hadde snittet på onsdag kveld og dro hjem mandag ettermiddag, blir vel 5 dager :)

Det hele avhenger av formen din og om ammingen fungerer. Jeg "ventet" så lenge også fordi jordmor som fulgte fødselen var på plass for å ta utreisesamtalen. (Var ikke-planlagt snitt). Men de ville gjerne ha meg der, selvom avdelingen var full!

Skrevet

Tok planlagt KS en fredag og hjem tirsdagen etter, dvs 4 døgn. Fødte på Rikshospitalet Tror dette er vanlig på mange sykehus, som en hovedregel, men man må jo se an formen og behovet til mor/barn.

Skrevet

Haste snitt søndag morgen, dro hjem onsdag formiddag. Så det blir vel 3 netter på barsel det....

Skrevet

Hei! Jeg lå en uke etter keisersnittet, men det var fordi jeg ikke fikk til amminga, kunne fint ha reist etter 4 dager. Nå skal jeg ha planlagt keisersnitt og Ahus skriver i innleggelsesbrevet at 3-5 dager er vanlig. Ønsker du å reise hjem får man det! Lykke til!

Skrevet

Tok ks tidlig på morgenen på en fredag og reiste hjem på formiddagen på tirsdag. Ville egentlig dra dagen før men småen ville ikke spise noe særlig så han hadde gått ned litt i vekt, så da måtte vi bli en dag til. I kr sand er det vanlig med 5 døgn tror jeg.

Skrevet

Mitt første ks var akkutt natt til en Søndag,da dro jeg hjem på onsdag kveld,var ung å sta den gang,var i elendig form p.g.a lite blod og mye sårvondt.så det var ikke noe serlig,dette er jo da snart 12 år siden,så måtte tilbake med jenta for og ta føllingsprøve på Fredag da:-) men men det gikk jo bra.........Da jeg for 4 år siden fikk en gutt med planlagt ks,kom han til Mandag kl 0900 og jeg dro hjem Fredag kveld,akkurat passe syns jeg for da var jeg supersprek og amminga i full gang:-))..

Muli jeg får det litt mer travelt når jeg nå får i Mai,siden han på 4 og mammaen er MEGET avhengi av hverandre;-)Så skal du ha ks er det lurt å ta det med ro til alt er kommet igang for både deg og babyen din,tror man er roligere og tryggere på den nye tilverelsen da ja:-) lykke til uansett......

Skrevet

Tusen takk for mange svar:D

Da kan jeg regne sånn ca 5 dager , når jeg skal pakke bagen osv :)

Gruer meg litt da jeg har litt lav smerteterskel, men det skal vel gå bra dette og :)

Skrevet

Det går bare godt skal du se,jeg trodde å jeg hadde det,men de smertene er ikke sånn vond, som man har i annen smerte:-))også blir du da så opptatt med den lille at du glemmer det innimellom.....

Skrevet

jeg lå 5 dager etter snittet sist, og fikk beskjed nå at de regnet 4-5 dager denne gangen. jeg trodde selv jeg hadde høy smerteterskel, men etter 17 timer fødsel så fant jeg ut at jeg måtte ha tatt feil.. men smertene etter kset var ikke til å sammenlignes med, og så får du god smertelindring på sykehuset. det er viktig å ta godt vare på såret og ikek løfte mye så slipper man etter komplikasjoner.. jeg var alene og hadde ingen problemer med å ta vare på snuppa mi de første ukene selv om ejg løftet minst mulig :) kjenn dine egne begrensninger og ikek prøv å vær "helt" ;)

masse lykke til kommer nok til å gå strålende!!!!

Skrevet

Tusen takk :D Blir veldig spennende:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...