Gå til innhold

Bare det er velskapt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg visste kjønnet på min lille i magen, sa jeg "bare det er velskapt" når folk spurte meg hva det var..

Men, så sa min mor noe som fikk meg til å tenke..;

"Ja, hva hvis h*n ikke er velskapt da? Skal du prøve å putte h*n inn igjen da? Du kommer jo til å bli like gla i den lille selv om h*n er født med f.eks. downs eller en annen sykdom...!!"

Ja, det er så sant så sant! Man kan da ikke si at hvis man får en liten som ikke er velskapt, så vil man kvitte seg med h*n..

Jeg vet vertfall at jeg vil elske h*n like høyt om h*n er velskapt eller ikke..

Tenk på det! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da likevel helt greit å ønske se et velskapt barn. Livet til barnet blir sannsynligvis enklere da. At man ønsker seg et velskapt barn betyr ikke at man ikke vil være glad i et barn med en funksjonshemming.

Skrevet

det er klart at man tar det som kommer..

Men det er vel lov å ønske seg en gutt, eller en jente, eller at det er velskapt?

Svært få som ønsker seg et med downs eller hjertefeil?

Skrevet

Selvsagt sier jeg at jeg vil ha et velskapt barn! Det er jo ikke for MIN skyld jeg sier det, det er for barnet`s skyld! Ingen ønsker vel for barnet sitt at det skal slite med sykdom eller skade?

Så jo, jeg ønsker meg et velskapt barn.

Skrevet

da jordmora skulle telle fingre og tær til mini da hun ble lagt på brystet mitt så syns jeg det var veldig rart. for hvem bryr seg om ti fingre og ti tær nå..

Skrevet

Eg har aldri likt ordet "velskapt", då synes eg "frisk" er eit mykje betre ord. For kven er det til å bedømme at eit barn er velskapt? Eg vil jo meine at et barn med Downs er velskapt, sjøl om det ikkje er "frisk" siden at det er ein diagnose.

Alle ønsker seg jo friske barn, det er jo ikkje noko galt i det. Men å adoptere bort eller gjere andre unevnelige ting med barn berre fordi dei har ein funskjonshemming synes eg ikkje noko om.

Skrevet

Den der frasen der brukte jeg ikke. Jeg sa alltid bare "det er samme hva det er":)

Gjest Pusikatt
Skrevet

Tja. Jeg sa jo også det. "Bare det er velskapt". Og jeg MENTE det. Kjønn ikke viktig, men friskhet og funksjonsdyktighet viktig. For min egen, egoistiske del. heldigvis var de velskapte, både gutten og jenta. men om de IKKE hadde vært det, hadde jeg helt sikkert vært like glad i dem fordet.

Blir jeg gravid flere ganger, kommer jeg nok til å si det samme da også. "Bare det er velskapt"....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...