Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Må si jeg reagerer på at det er mye bannskap på Husøy.. Spesielt tydelig var det i det ene familieselskapet.. Er det virkelig slik de ønsker at barna og barnebarna deres skal prate? Får vel legge til at jeg er nordafra jeg også, så kjenner "sjargongen", men kunne aldri tenkt meg å banne foran/til barna mine..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Mange vil jo si at bannskap bunner i et manglende ordforråd. Jeg er ikke enig. Kommer fra Finnmark og det er en del av kulturen. Men klarer jo å la være når jeg må. ex.møter i jobbsammenheng o.s.v Men på fritiden er det mye som glir ut. De barna kommer til å få banningen inn i språket sitt uansett. Hvorfor henge seg opp i det?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Og barna dine kommer til å smake/drikke alkohol og røyke en dag uansett, så hvorfor ikke bare gi dem det med en gang?? Blir jo det samme dt..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har vokst opp med mye banning i familien, så jeg reagerer ikke på det egetlig, men det kan gå mnd mellom jeg banner selv. Så det betyr ikke at alle ungene på husøy vil banne som fulle sjømenn i alle sammenhenger, vi må huske på at vi ser familiene der hjemme hvor de slapper av og er 100% seg selv. Hvis banning er det værste barna blir utsatt for, ja da har de det bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå