SnartLeah Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Lille jenta mi på 6 mnd, er så urolig om natta, på dagen, ...uansett når hun skal sove!!! Selvom hun er kjempe trøtt så ligger hun bare å vrir seg.. Har gjort dette i ca 2 mnd... Ingen tenner på gang. Mener jeg har hørt at det går ann å få "behandling" mot dette? Noen som vet????? Er DESPERAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg gråter og gråter...jeg er så sliten!
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Virker det som om hun var vondt noe sted da? Mageknip? Får hun annen mat enn melk?
SnartLeah Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2009 Nei! Hun er blid som ei sol.. Hun får grøt og grønnsaksglass.... Men veit du om det er noe ....-PAT greier som kan gjøre noe behandling av noe slag?
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Nei, vet ikke... Det kommer jo an på hva som er grunnen. Ville ringt til fastlegen og spurt om råd, tror jeg.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Er det kiss.kid du tenker på? Manuellterapeut kan da hjelpe, trenger ikke henvisning. Samme med kiropraktorer, tror jeg.
Mortil3nydeligejenter Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Kan også være ørene. Noen venner av oss hadde problemer med at datteren våknet flere ganger om natten. Hun hadde vært plaget med ørebetennelse noen ganger, og fant ut at hun hadde da vann i mellomøret. De la henne litt høyt med kroppen, og det ga seg faktisk. Dette må kanskje legen sjekke opp. Mange barn plages av ørene og må operere inn dren. Kanskje verdt å sjekke opp.
Nubee Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 KISS er forkortelse for det tysk beskrevne begrep Kopfglenk- Induzierte- Symmetrie- Størung. (på engelsk kalt Kinematic Imbalances due to Suboccipital Strain) På norsk kunne vi kalle det ”Symmetri forstyrrelser p.g.a. feilfunksjon i hodeleddet” Hodeleddet (som vi ikke kaller det på norsk) eller nakkeleddet er de to øverste halshvirvlene i ryggsøylen, de som ”bærer” hodet vårt. Symptomene på KISS syndromet er anført som bl.a. skjevhet i nakke/hals, ensidig hodestilling, skjevt hode, bakoverbøyet C stilling av kroppen( banan), 3 måneders kolikk, utrøstelig skrik,gulping, spiseproblemer og forstoppelse. KIDD er forkortelse for begrepet Kopfgelenk Induzierte Dyspraxie Dysgnosie ( KID=barn – engelsk) og betegner de langvarige følgetilstander hos småbarn (> 3 år) og eldre som kan være forårsaket av en feilfunksjon i de to øverste halshvirvler. Det man beskriver er forsinket eller forstyrret motorisk utvikling, sikling, søvnforstyrrelser, forstoppelse, dårlig språkutvikling, dårlig balanse, uro, klossethet. Beskrivelsen av og erfaringer med KISS/KIDD kommer fra tysk medisin, og fokuseringen på disse tilstandene som har vært lite kjent i norsk medisinsk miljø, er nå gjort på en presis måte av barnefysioterapeut Ute Imhof og manuell terapeut Bjørn Helgar. Her kan du få mere detaljert informasjon: www.kiss-kidd.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå