WPW Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Idag stod vi opp kl sju, men nå kvart over åtte begynte gutten min å sutre forferdelig. Siden han fikk mat kl sju antar jeg at det er søvn som er tingen. (Han har akkurat fått tørr bleie). Nå ligger han og jamrer og jamrer i vogna. Ikke skriking, bare sytete jamring. Jeg får jo vondt av han, men jeg føler at vi har kommet inn i en dårlig sirkel der jeg er nødt til å amme han i søvn. Vi var i Oslo hos foreldrene mine på vinterferie, og der ble alle gode rutiner ødelagt:( Det er vel rett av meg å ikke plukke han opp når han bare jamrer. Han skriker jo ikke.. Ellers har vi også slitt VELDIG med leggerutinene etter Oslo. Før Oslo kunne han sovne av seg selv, men nå etter Oslo er vi nesten tilbake på 2 mnd stadiet igjen - illskriking når vi bare nærmer oss senga på kveldstid... Så igår prøvde vi en god flaske velling til kvelds, og DET GIKK STRÅLENDE! Han sovna rett etter at vi hadde lagt han, og skreik ikke engang da han mista smokken:D Men vellingen hjalp ikke så veldig på hvor lenge han sov før han ville ha mat igjen da. Jeg begynner å bli ganske utslitt av å ikke få sove i mer enn to timer av gangen.. OK, dette ble på lengde med en norskstil. Det var altså jamringen jeg lurte på. Føler meg jo så ondskapsfull når jeg lar han ligge der og sutre sånn.
WPW Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 10. mars 2009 Hah!! tror dere ikke han sovna mens jeg skrev innlegget! Jamringen stoppa akkurat:D:D Og ikke no pupp for å sovne heller!!
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Gutten min på 4mnd bruker noen ganger å klage når jeg legger han. Har sikkert heller lyst å være oppe og leke, men han vet jo ikke sitt eget beste at han trenger litt søvn:) Så jeg lar han klage, og som regel faller han i søvn rimelig fort. Men når klagingen går over i skriking går jeg inn til han og trøster han. Har ikke hjerte til å la han skrike.. Tviler på han har vondt av å klage, må jo lære seg å finne søvna selv. Samt at han ikke kan tvinne meg rundt lillefingeren (selv om han gjør det, men trenger jo ikke vite det selv:P).
babyfrøken *mamma* Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Frøkna vår sutrer også når hun legges i vogna for soving på dagtid (med mindre vi er ute og triller da). Jeg har prøvd meg mye(!) frem, og funnet ut at det eneste som funker er å la henne være i fred med jamringen sin. Da sovner hun som regel iløpet av veldig kort tid. Hvis jeg derimot triller på vogna, stryker henne på kinnet eller står ved vogna og nynner, da begynner hun å gråte og vil opp.... Tenkte at siden hun alltid finner roen selv når hun legges for kvelden (da jamrer/sutrer hun ikke heller), er det kanskje lettere for henne å finne ut av dette på egenhånd på dagen også, blir ganske enkelt forstyrret av mine forsøk på å trøste/hjelpe.. Tar henne opp med en gang hvis hun begynner å gråte da (",) Hun ble forresten alltid ammet i søvn frem til hun var ca 2,5mnd, da funket det ikke lenger rett og slett. (",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå