Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Det har jeg og det er sabla vondt.Hadde det før jul, frostanfall og høy feber . Det tok noen dager, men klarte til slutt og få alle klumper i brystet tømt. Prblemet er at jeg har fått det igjen og har nå noen steinharde klumper som ikke går vekk. og de er veeeldig vonde.. noen som kan gi meg råd? Denne gangen fikk jeg ikke feber og frostanfall. men vondt i hele kroppen som om jeg har influensa.
Northernlights Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Massèr klumpene mens du pumper eller ammer, uansett hvor vondt det gjør, helt til brystet er tømt. Det er omtrent det eneste som hjelper. Etterpå legger du på varme omslag. Du kan varme en håndduk i mikroen. Håper du blir bra, ellers må du til legen og få antibiotika, før du blir styggdårlig.
Northernlights Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 NB: Du kan massere i dusjen under så varmt vann som du tåler, også,
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Pumpe hver 2.time. Da sirkulerer melken så den nye melken ikke rekker å klumpe seg. Og selvfølgelig de vanlige rådene om å massere under varmt vann,bh uten spiler,riktig ammestilling... Går det ikke over ville jeg dratt til legen og fått antibiotika. Jeg hadde betennelse i 5-6 uker og det var et helvete uten like... Problemet er at du får veldig mye melk etterhvert,så det tar litt tid å komme ned på normal produksjon igjen. Men å pumpe ofte pleier å funke:-)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Har ikke hatt det selv, men kjenner ei som fikk det, ho pumpa hver 2 eller 3time etter at hun hadde vært i dusjen å masert først, dette gjorde ho dag og natt helt til det gav seg. Unner ingen brystbetennelse, jeg trodde jeg hadde det selv, men når jeg så hvordan hun hadde det var jeg sikker på at det ikke var det jeg hadde. Husker også at ho var nøye med å luftørke brystene, men såklart på et sted der det ikke var trekk eller kaldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå