Gå til innhold

SF-mål


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er i uke 35 nå, og har hele veien gått hos lege til kontroll. Spesielt siden dette er mitt andre svangerskap på kort tid, og jeg ikke har så mange spørsmål til jordmor. Men i dag var jeg altså hos jordmor bare for å ha en samtale med henne før fødsel. Synes jordmødrene tar seg mye bedre tid når de måler SF-målene, enn hva legene gjør. Derfor tror jeg at min lege har tatt godt i hele veien. I følge jm hadde ikke magen min vokst en millimeter på de siste tre ukene, og jeg skal tilbake om en uke for å sjekke tingenes tilstand. Er det flere av dere som går vekselsvis jordmor/lege og får litt forskjellige mål? Føler jo selv at magen vokser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg går ahv gang til lege og jordmor.

Når jordmor tar sf målene ligger jeg alltid en del over, men hos legen er jeg ganske så på normalen, så de kan nok måle litt forskjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

I likhet med deg har jeg bare gått til lege på kontroll, men ønsket en fødselssamtale med jordmor, og bestilte derfor en time.

Legen min og jordmoren måler fullstendig forskellig, hele 3 cm i forskjell. Det viste seg at legen min hadde oversett svangerskapsdiabetes, og stort barn. Pga en "våken" jordmor, går jeg nå på insulin og får veldig bra oppfølging på fødestedet. Blir satt i gang senest på termin dersom ingenting skjer av seg selv før den tid.

Så tror det kan være lurt å ta seg tid til å gå både til jordmor og lege. Føler jordmor er mye mer nøyaktig og tar seg bedre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går annahver gang hos lege/jordmor, og de måler helt likt...følger min egen kurve på prikken hver gang:) Har hele tiden ligget endel over den røde "normal" streken da...men de måler iallefall likt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går annenhver gang til lege og jordmor. I følge jordmor ligger jeg rett på normalen på kurven, mens i følge legen ligger jeg laaangt over...

Stoler mest på jordmora - de gjør jo dette mange ganger hver dag!

Så magen din har sikkert vokst bra - bare legen som har tatt litt hardt i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jordmødrene er mye mere nøye under kontrollene. De er nok desto mere redd for å overse ting. Legen min er litt sløv synes jeg, er inne i toppen fem minutter hver gang. Og målingene gjør han unna på ett sekund, men jordmor leter og kjenner etter livmor. Så en kombinasjon hele veien er nok ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...