Gå til innhold

Er desperat... (Litt langt, samme som på slitere....)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff jeg veit ikke hva jeg skal gjøre jeg nå.. Som flere sikkert har fått med seg sliter jeg med laaange blødninger, i morgen runder jeg 10uker med menstrasjon...

Saken er at legen i samråd med gynekologen jeg skal til 25Mai har satt meg på Provera.. Meningen er at jeg skal gå på provera frem til jeg slutter og blø.. Der etter skal jeg være 13dager uten provera og 15dager på provera.. Dette skal få meg inn i 28dagers syklus..

Problemet er at etter tre uker på Provera har det ikke gitt seg enda og blir bare verre!! På dagen er blødningene moderate, men om kvelden og natten heelt sinnsyke og VONDE.... Jeg har ikke sovet igjenom en natt på 2uker!!! I natt tør jeg ikke legge meg for jeg blør ut senga om jeg sovner mer enn 1.5 timer...

Gyn sier jeg bare skal fortsette, men jeg veit ikke jeg.. Legen sa jeg sku komme tilbake om ikke ting ble bedre, men jeg fikk ikke time før ons. neste uke.. Men jeg kan jo ikke gå en uke uten søvn?!!!!

Uff jeg veit ikke hva jeg skal gjøre jeg nå.. Kunne få akkutt time hos turnus lege på Fredag, men det er jo lenge til også + at da må jeg sette en ny lege inn i situasjonen..

Vurderer og hive Proveraen ut av viduet.. Men jeg veit ikke jeg.. Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

dette hørtes ikke noe særlig ut, syns synd i deg.

Men jeg syns du skal oppsøke spesialister og ta noen telefoner for å høre hva de sier, med mindre den legen og gynekologen du går til nå er spesialister da.

Jeg ville hvertfall prøvd å finne noen spesialisterpå det området hvis jeg var i den situasjonen som du er.

Huff håper det går bedre fremover med deg, du må jo få søvn stakkar.

Sender deg Healing thaugths og håper det hjelper litt;)

Skrevet

man burde jo tro at gyn vet hva de gjør.... men tror helt ærlig at jeg hadde latt være å ta provera om dette hadde hendt meg...

ta deg noen jerntabletter, kjøp "valerina natt", drikk beroligende te.

ring til legen, og si i fra at du slutter på provera, og at du vil inn til ny samtale....

dette er det jeg hadde gjort... men gjør det du føler for selv!!!

Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Takk for fine ord..

Saken er den at Gyn faktisk er spesialist.. Derfor er det også så lang vente tid...

Jeg får ikke pratet med legen uten time, da han ikke har tlf tid.. Og time fikk jeg først på Onsdag neste uke.. =/

Vet ikke hva jeg gjør jeg..

Skrevet

Hei snuppa. Ring balder-klinikken, der kan du få time hos gyn samme dag eller dagen etter. Det koster en del, men hun er kjeeempeflink og jeg tror du kommer til å synes at det er verdt det. Hvis du vil kan du lese om det på balder-klinikken.no:)

Skrevet

Dette høres ikke riktig ut. Jeg ville tatt en tur på legevakta i kveld, hvis jeg var deg. Men synes det var rimelig spesielt av legen ikke kunne ta deg inn før fredag. De bør jo ha mulighet til å ta inn akutt-tilfeller hver dag.

Krysser fingrene for at du slutter å blø snart. Og masse lykke til med prøvingen:)

Trøsteklem,

Skrevet

How does it work?

Provera 2.5mg, 5mg and 10mg tablets contain the active ingredient medroxyprogesterone acetate, which is a synthetic form of the naturally occurring female sex hormone, progesterone. It is used to treat various disorders of the menstrual cycle.

A woman's menstrual cycle is a complex process that is controlled by at least four different hormones. The blood levels of these hormones change throughout the menstrual cycle, causing an egg to be released from the ovaries (ovulation), preparation of the womb lining for a possible pregnancy and shedding of the womb lining each month if pregnancy doesn't occur (a menstrual period). There are plenty of places that this complex process can go wrong.

If your periods are irregular or have stopped completely and your doctor can find no obvious cause, it may be that something has upset your natural hormone levels. Medroxyprogesterone can help to restore your natural hormone levels, because it mimics the effects of your natural progesterone.

Normally the level of progesterone in your blood increases about a week before your period. If medroxyprogesterone is taken for 5 to 10 days each month at this time (ie day 16 to 21 of your cycle) it mimics the natural rise in your progesterone levels. This can help your other hormones to behave in a more normal way. To treat irregular periods this medicine is taken in this way for two menstrual cycles. To treat periods that have stopped it is taken for three menstrual cycles. At the end of the treatment regular periods should return.

Endometriosis can also be treated by manipulating your hormones with medroxyprogesterone. In this condition, tissue resembling the womb lining grows abnormally around the ovaries, womb and bladder. This tissue is controlled by the same hormones that control your menstrual cycle, and thickens and is shed in the same way as your normal womb lining. Medroxyprogesterone is taken three times a day for 90 days, starting on the first day of your cycle, to control this. The medroxyprogesterone stops the abnormal tissue from thickening and then bleeding. As a result your menstrual periods are also likely to stop during the treatment as well. After treatment has finished the patches of endometrial tissue may be smaller, or may have shrunk away altogether.

What is it used for?

Irregular menstrual bleeding (without ovulation)

Menstrual periods that have stopped (secondary amenorrhoea)

Mild to moderate endometriosis

Warning!

This medicine should not be used during pregnancy. It does not provide contraception against pregnancy, because it doesn't stop you releasing an egg (ovulation). You should use a method of contraception to avoid getting pregnant while you are taking this medicine. Ask your doctor for advice.

If you are taking this medicine every day, ie for endometriosis, then you may get irregular bleeding to start with. This should usually stop after about two weeks; if any bleeding lasts for longer than two weeks you should consult your doctor.

Use with caution in

Asthma

High blood pressure

Decreased heart function

Decreased kidney function

Diabetes

Epilepsy

History of depression

History of migraine

Life long inherited blood diseases which can cause a variety of symptoms, including mental health problems (porphyrias)

Not to be used in

Cancer of the breast or reproductive organs

Decreased liver function

Liver disease

Pregnancy

Abnormal vaginal bleeding of unknown cause

This medicine should not be used if you are allergic to one or any of its ingredients. Please inform your doctor or pharmacist if you have previously experienced such an allergy.

If you feel you have experienced an allergic reaction, stop using this medicine and inform your doctor or pharmacist immediately.

Pregnancy and Breastfeeding

Certain medicines should not be used during pregnancy or breastfeeding. However, other medicines may be safely used in pregnancy or breastfeeding providing the benefits to the mother outweigh the risks to the unborn baby. Always inform your doctor if you are pregnant or planning a pregnancy, before using any medicine.

This medicine should not be used in pregnancy. It does not provide contraception itself. You should use a method of contraception to avoid getting pregnant while taking this medicine. Seek medical advice from your doctor.

This medicine passes into breast milk, however there are no reported harmful effects when used by breastfeeding mothers.

Side effects

Medicines and their possible side effects can affect individual people in different ways. The following are some of the side effects that are known to be associated with this medicine. Because a side effect is stated here, it does not mean that all people using this medicine will experience that or any side effect.

Headache

Difficulty in sleeping (insomnia)

Tiredness

Nervousness

Depression

Nausea

Acne

Dizziness

Excessive fluid retention in the body tissues, resulting in swelling (oedema)

Increased hair growth (hirsutism)

Hair loss (alopecia)

Weight gain

Skin reactions such as rash and itch

Breast tenderness or milky white discharge from the nipple(s)

The side effects listed above may not include all of the side effects reported by the drug's manufacturer.

For more information about any other possible risks associated with this medicine, please read the information provided with the medicine or consult your doctor or pharmacist.

How can this medicine affect other medicines?

The blood level of medroxyprogesterone may be decreased by aminoglutethimide.

Other medicines containing the same active ingredient

Depo-provera

Last updated 23.3.2005

Skrevet

Hei jenter, her kommer en oppdatering fra meg...

Etter ca ikke noe søvn i natt satt jeg klar med tlf i hånden kl.9... Ringte legen og fikk haste time kl.11=) Kom inn til en kjempe koslig og ung turnuslege som skjønte alvoret og hvor nære jeg faktisk er et sammenbrudd..

Han fikk tak i min gynekolog som sa jeg måtte på Ahus.. Så da er det og møte fastende på Ahus i morgen til innvendig UL+++ det som måtte være nødvendig...

jeg skal heller ikke ta mer provera, thank god...

Så nå håper jeg ting skjer!!!

klem til alle dere

Skrevet

Hurra snuppa!!! Det var kjempebra!!!:)

Masse masse lykke til, krysser alt jeg har for deg, og er kjempespent på oppdatering i morgen. Nå kommer nok ting endelig til å skje:)

Klæm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...