Gå til innhold

Udelikat problem - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en skikkelig stor (og når jeg sier stor mener jeg stor, på størrelse med en liten drue) kvise/byll akkurat ved endetarmshullet. Det gjør bare så vondt når den sprekker opp og det kommer avføring inni sprekken. Jeg har sett i speilet at det renner litt gul verk ut av denne kviselignende saken.

Sambo prøvde å klemme den i går, men det gjorde så vondt at tårene bare spratt, men det kom faktisk en hudormlignende sak ut, bare mye større siden dette var en skikkelig stor kvise. Den er litt mindre hoven i dag.

Kan jeg håpe på at dette går over av seg selv? Bør jeg smøre på noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har ikke tenkt på at du nå har beskrevet en hemoride?

Skrevet

Men dette er i huden, og ikke på åren. Jeg vet hva hemorroider er, for jeg har hatt både utvendige og innvendige. Heldigvis kvitt det problemet i det minste.

Skrevet

dytt

Kan noen please legge inn på skravle for meg?!??!

Skrevet

Pass på å skylle godt, om der er åpent i dette såret, hver gang du har "bommelom".

Jeg har noe som heter Hidrosadenitt, og er vel vant til slike betennelser som det du beskriver. Du kan vaske med noe som renser sår. Spør på apoteket hva som passer til det stedet.

Det tar tid for slike "kviser" å forsvinne, og de kan lett komme igjen på samme sted. De er store, og oftest mye dypere enn vanlige kviser. Jeg har mange ganger vært på legevakten og kirurgisk fått åpnet slike betennelser.

Jeg bruker medisin for mine, for jeg har mange(om ikke akkurat ved endetarmen;)). Neotigason heter medisinen, tunge saker.

Skrevet

ZINKSALVE! Hadde noe lignende, bare på innsiden av låret.. Tipset jeg fikk var zinksalve, og etter noen dager var den vekk:) Smurte godt med zinksalve, og tok mesoft utenpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...