Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Hvordan er det? 1 uke hos hver da el 14 dager? Jeg mener vi skal ha 60/40, frem til han får stabil økonomi og orden på seg selv. Han har ikke jobb enda, men begynner i ny jobb om ca 2 uker. Denne jobben er liksom en opptaksprøve for videre jobbing i firma. Gjør han en bra jobb, så har han muligheter for videre jobb. Jeg har fast stilling, 87% og jobber turnus. Jeg har gjort det veldig "enkelt" for han. Jeg flytter ut og han beholder huset som vi leier. Han er ikke innstilt på å jobbe mer enn 14 dager i mnd. Har foreløpig ingen inntekt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 om dere skal ha 40/60 fordi han har ustabil økonomi burde han få 60% så han får rettigheter som alenefar. da vil jo økonomien hans ihvertfall bedre seg en del. om dere har 1 uke vær eller bytte vær 14 dag spiller ingen trille. det spørs jo hva som passer best for dere og hva barnet liker best. jeg personlig hadde begynt med 1 uke og gjort om til vær 14 dag om barnet ikke slo seg til ro
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Er ikke bare pga hans økonomiske situasjon jeg ikke ønsker at han skal ha 50%, men det er en av grunnene ja. De siste 9 mnd, så har han sotte på ræven forran pcèn å ikke gjort noe særlig. (han sluttet i sin daværende jobb pga div problemer på jobben og jeg begynte i den jobben jeg har nå) Jeg kommer hjem fra jobb, huset ser ikke ut, bleien er gjerne overfylt og jenta er iskald. Nå er ikke jeg den "perfekte" mor selv, men jeg klarer å skjønne det at jenta fryser, når hun er lilla på leppene/hender. Jeg fryser veldig lett, så jeg pleier å fyre i ovnen eller kle på henne litt mer klær. Fryser jeg, så fryser nok hun også tenker jeg. Han fryser ikke lett, så han fyrer ikke i ovnen, kler ikke på henne bukkse, genser og sokker. For han fryser jo ikke.. Hun løper ofte rundt i bare strømpebukkse og boddy. Når hun våkner om mårningen, så kommer hun inn til oss å vekker meg. Hun vekker aldri han. Ofte jeg kommer hjem fra nattevakt kl 08.30 på mårningen, og hun styrer som hun vil på loftet. Han snorker. Derfor er jeg litt bekymret, for hvordan det skal gå, hvis han skal ha annsvaret i 1-2 uker i strekk hver mnd.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 jeg tenkte egentlig det, det var derfor jeg sa som jeg gjorde. for om du skal få det som du vil må du kunne argumentere med at det er barnetsbeste. og at han ikke har jobb taler ikke nødvendigvis i mot han. men om han ikke bruker tid på barnet er det jo ikke noe lurt med 50/50. kanskje han ikke vil ha så mye når alt kommer til alt?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Han høres jo ikke ut som en god omsorgsperson,slik du beskriver han her ihvertfall. Minstekravet er jo å dekke de grunnleggende behovene til barnet,og når han ikke fikser det engang,ville jeg nesten vært engstelig for å levere fra meg barnet til han annenhver helg tilogmed! Har du spurt han HVORFOR han vil ha 50/50,når han ikke er interessert i barnet sitt engang?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Han vil ha 50/50 forde at det er like mye hennes datter, som min. Og det er jo riktig. Men tror han egentig bare vil være vaskelig. Jeg hadde jobbehelg i helga, 12 timers vakter..Han kunne få barnefri.. Min mor kunne ha henne fra fredag til søndag. Men han ville ikke dette.. Greit nok det. Men så klaga han hele helga, på at hun stod så tidlig opp, var grinete og sur osv.
Anette_og_Kasper Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Hei.. Jeg og pappan til min sønn var på mekling igår... Han er i utgangspunktet intr i 50/50 (og det er jeg også etterhvert).. Vår sønn er 6 mnd, og jeg syntes derfor ikke det er aktuelt enda... Spurte hun som hadde meklingen (hun er tidligere helsesøster) om hva hun mente om det, evt hvor mye samvær far skulle ha... Hun mente at ingen barn burde være 50/50 før barnet hadde fylt 3 år.. Vet ikke hvor gammelt deres barn er, men tenk virkelig igjennom en løsning du mener er det beste for ditt barn.. Ett barn trenger trygghet og gode rolle modeller, og jeg syntes ikke det høres ut som far er helt der... Dere må jo til mekling når samlivsbruddet er avgjort... Men min mening er at dere burde ikke ha barnet 14 dager hver.. Mange mener det blir for mye frem og tilbake annenhver uke, men jeg tror ett barn trenger å se den andre foreldren oftere en hver 14 dag... Tenk alltid på barnets beste
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 Hvis han virkelig vil være vanskelig,og dere ikke blir enige om en løsning,kan jo saken ende opp i retten i verste fall. Du bør ha den muligheten i bakhodet bare i tilfelle,og da kan det lønne seg for deg å skrive opp alt slikt han gjør og sier som du mener ikke er bra for barnet. F.eks. hvordan han forholder seg til henne,om han unnlater å ta tilstrekkelig vare på henne osv. Og om du gjør dette,så skriv opp dato og klokkeslett også. Dette er gull verdt i en evt rettssak. Forresten tror jeg ikke en rett kan dømme til 50/50,så det kan han ikke true med (å gå til retten for å få 50/50). Uansett er dette med holdningene hans til barnet og hans manglende omsorgsevne på visse områder et VELDIG viktig aspekt i forhold til vurderingen av omsorgsfordelingen. Han sier det er hans barn like mye som ditt- da har han misforstått fullstendig hva dette dreier seg om. Dette handler om barnets beste- og barnet trenger omsorgspersoner som tar godt vare å det og gir det masse kjærlighet og omsorg.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #9 Skrevet 10. mars 2009 Vi har bestilt time til mekling, det ble gjort i går. Venter nå i spenning på en time. Fruen vår er 2 år forresten. Jeg kan gå med på en 50/50 deling etterhvert, hvis han skjerper seg på visse områder. Men sånn som det er nå, så har hun det nok best med å være hos meg og mine mest. Jeg har mye familie rundt meg, så omsorg,kjærlighet og trygghet vil hun få i massevis. Ikke det at han ikke kan gi henne det, men han er ene og alene her. Ingen familie i området og kun 1 kamerat. Han er skilsmisse barn selv, og har veldig dårlig erfaring med det. Så kanskje derfor han "skal ha" 50/50.. At han kanskje tror at han mister henne, hvis ikke.. Han vil jo ikke miste henne, jeg har ikke planer om å nekte han å treffe henne. Men føler at hun vil få det best om hun er mest hos meg nå i begynnelsen.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #10 Skrevet 10. mars 2009 Jeg hadde ikke latt en sånn uansvarlig far få 50%. Det er snakk om barnets beste og ikke fars beste. Hva far vil er likegyldig, så lenge barnet ikke får den omsorgen og stellet som trengs mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå