(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Dattera vår er 9 mndr og har begynt å øke behovet for pupp på natta..og det vil jo ikke vi da:-)) Så vi vil slutte med amming på natten. Hun bruker smokk-vil ikke ha:-(( Tenkte å gi henne før hun legger seg og på morgenen når vi står opp..Hva skal vi gjøre når hun våkner på natta nå fremover?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Gi smokk, evt. stryke og kose NEDE i senga (ikke ta henne opp), evt. litt vann på en flaske, men ikke lag en ny avhengighet her... Gjenta 100000 ganger til hun er avvent ;o)
3rOK Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Ikke noe fare for at de skal bli avhengig av vann på natta hvertfall. Men la pappaen ta seg av henne på natta, mens du legger deg på et annet rom. Kan være lurt å gjøre det i forbindelse med helg, første natta blir det en del skriking og ikke lett for en mamma å stå med melkespreng og nekte barnet sitt det den aller helst vil ha. Men allerde natt nr2 vil dere merke stor forskjell. Men som sagt, hold henne i senga og tilby kun vann eller smokk. Vi er selv på natt nr 3 her i huset når det gjelder avvenning og det har gått over all forventning. Lykke til!
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Det samme sa folk til meg da vi skulle avvenne eldstesnupp... Hun er 3 år, og må fortsatt ha en vannflaske ved senga...så jeg er uenig med deg i at det ikke er noen fare for at de skal bli avhengige av vann på natta.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2009 Ok,gruer meg til å begynne kjenner jeg.. Haaaaater grining på natta-og veldig dumt at hun ikke vil ha smokk..tror kanskje det hadde vært lettere da...Skal vi ikke ta henne opp av senga altså? Bare trøste nedi senga?
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. mars 2009 Noen andre som har råd og tips på veien?
uanonym Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har tenkt å amme før jeg legger meg, ca kl 23, og så stenge serveringen til kl 06. Lar pappan ta de første nettene. Gruer meg skikkelig men har det egentlig klart hvordan jeg vil gjøre det...
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. mars 2009 gruer meg jeg og, for hun er så "avhengig" av meg på natten pga ammingen:-(( Det måtte vært lettere om hun hadde tatt smokk..litt trøst i det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå