Gå til innhold

Stoler dere 100 % på det barnet deres sier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Om hvordan det trivest i barnehagen.

..Om de andre barna er snille.

..Om hvordan de voksne behandler barnet??

..Osv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg kan lett se på han om han forteller sannheten eller røverhistorier ;)

Skrevet

Nope. Men nå går mine på skolen da. Jeg har blitt "lurt" flere ganger!

Skrevet

Nei, han er 3 år. Forrige uke insiterte han på at påskeharen hadde vært på besøk og sagt at julenissen var død. Han hørtes til og med både seriøs og trist ut.

Skrevet

Har bare ei på 2,5 og hun dikter i vei:) Tar det meste med en klype salt, men snakker som regel med noen av personalet om hvordan hun har hatt det iløpet av dagen:)

Skrevet

Nei, hehe! =P

Nesten hver dag sier han: "Jeg har vært snill i barnehagen i dag. De andre har slått/sparka/vært slemme mot meg." - samme remsa kommer hver dag, gjerne uoppfordret, hehe! Sier ikke noe særlig om de voksne.

Skrevet

Nei, overhodet ikke! Håper ikke de tror på alt hun sier i barnehagen heller, for hun har jammen livlig fantasi! ;)

Skrevet

Nei, heldigvis har 3-åringen fantasi! :-) Ville vært forholdsvis naivt av meg å tro at "alt" var sant. :-)

Skrevet

haha nej

i barnehagen så sier de voksene dette "vi lover å ikke bestandig tro på barna deres når de forteller om hjemmet sitt, om dere lover å ikke bestandig tro på de når de forteller om barnehagen". hehe. sånn på spøk da. de tar jo ting alvorlig også. ;p

Skrevet

Veldig bra, Stinker! :-) Tenker de ansatte får noen morsomme historier de også! :-)))

Skrevet

åjada! lille har fortalt mange ganger om hybelkaninene våre! :ler: (det er jo sant da, men ikke si det til de i barnehagen ;))

Skrevet

å nei, el...hadde spm kommet opp for et par år siden så ja, iallefall om ganske viktige ting.

men nå når storebror straks blir 5 så lyver han så det renner av han av og til, og det verste av alt er at han er flink til det og.

må passe på ja.

men men, sannheten kommer alltid fram til slutt da:-)

Skrevet

Nei, gjør egentlig ikke det. Men jeg stoler på at det meste er slik hun opplever det selv i sitt hodet, altså at hun ikke mener å lyver men at hun oppfatter ting anderledes enn det vi gjør. Slik som "alle andre får" f. eks.

Skrevet

Ja det gjør jeg.

Og jeg har ennå ikke hatt grunn til å ikke gjøre det.

Men så er hun bare2,5 og jeg satser på at røverhistoriene kommer på løpende bånd senere.

Er verre med henne her hjemme egentlig. I går var hun kjempelei seg, fordi pus hadde dytta henne:p

Skrevet

Nei, hun er 3 år så her kommer det mye rart... Men her en dag fortalte hun at fetteren hennes hadde vært i bhg og ville spise matpakka hennes! Smilte litt av det, med da jeg snakka med nevøen min et par dager seinere fortalte han at han hadde gått forbi bhg da de skulle spise og sagt til dattera mi at hun måtte spise maten sin! Blei litt overraska da ja. Så ikke alt er tull heller;)

Skrevet

Niks, treåringer bør man ta med en klype salt. Men jeg pleier å forstå kjernen i det han prøver å formidle.

Skrevet

mamma jeg vil ikke i barnehagen. jeg vil være hjemme sammen deg! jeg vil, jeg vil, jeg vil.

også kommer vi fram også har han så vitt tid til å si hade.. hhee

og når vi er på butikken "mamma, jeg tror jeg MÅ ha sjokolade. jeg trenger det!"... hehe

Skrevet

Haha, nei det gjør jeg ikke. Om jeg skal tro på det 5 åringen sier, så må barna mine gå i en elendig bhg, for der finner de aldri på noe, og han leker aldri med noen ;)

Skrevet

Når jentungen forteller meg at det bor løver på badet vårt, sammen med sokkene. Og at eselet hennes kan fly, så kan hun nok finne på andre ting også.

Hun pleier forresten å fortelle at en i barnhagen har bitt henne, når jeg vet at det er hun selv som er skyld i såret på hånda. Eller hun forteller at noen av de som jobber der har tatt noe som tilhører henne, og det er hun selv som har gjemt det.

Så nei, jeg gjør ikke det. Unger har en livlig fantasi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...