Gå til innhold

Hvem skal anmeldes i denne saken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gutt ble tatt kvelertak på på skolen. av en elev, det endte med lege, og sykehus. Dette er mindreårige, men de er likevel gamle nok(og vel så det) til å skjønne at det er livsfarlig. Gutten har vondt i halsen, naturlig nok, og vondt for å svelge. Måtte ha grundig undersøkelse på sykehuset.

Hvem skal anmeldes? skolen, for at de ikke hadde flere lærere ute i friminuttet, eller denne eleven som gjorde dette? foreldrene?

Dette er en sak jeg hørte om på butikken i dag...

Jeg personlig mener både eleven og skolen, men er kanskje litt vanskelig siden eleven er mindreårig.... noen som har noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel eleven som skal anmeldes her. Kan fint anmeldes selv om h*n er mindreårig. Og så bør det vel tas opp til vurdering om skolen bør ha flere lærere ute i friminuttene.

Skrevet

Eleven og skolen etter min mening.

Skrevet

Jeg hadde vel ikke anmeldt noen, men levert en skriftlig klage på skolen. De plikter da å sette opp en konkret tiltaksplan osv. Tror det har mye mere for seg enn å anmelde noen til politiet.

Skrevet

Jeg vil tro at hvis noen skal anmeldes så er det eleven. Men dette vil sikkert politiet være behjelpelig med. Personlig tror jeg nok jeg ville ha holdt offeret hjemme fra skolen til jeg fikk en ordentlig samtale med skolen og gjerningsbarnets foreldre. Har liten tro på at det hjelper å anmelde.

Skrevet

Skolen har ansvar for at elevene er trygge når de er på skolen og skjedde dette på skolens område så kan og skolen anmeldes i tillegg til eleven.

Skrevet

Dersom eleven blir anmeldt, og er under kriminell lavalder, så blir barnevernet kontaktet. Det er vel kanskje bra for en ungdom som er voldelig? Jeg ville anmeldt eleven, og krevd at skolen satte inn tiltak for å forhindre nye episoder.

De som sier at de ikke ville anmeldt eleven; hva om dette skjedde deg blandt voksne på DIN arbeidsplass? Ville du kun sagt det til sjefen og bedt han ordne opp ved samtaler?

Skrevet

Nei, hadde det skjedd på min arbeidsplass hadde jeg anmeldt forholdet. Det fordi voksene mennesker skal straffes. Barn skal ha hjelp, og den hjelpen tror jeg ikke nødvendigvis blir av den beste fordi jeg anmelder. Som voksen, ville du heller ikke ha fortsatt å jobbe på samme arbeidsplass som dette menneske. Vedkommende hadde høyst sansynelig fått sparken. Barnet kan dessverre ikke sparkes.

Skrevet

Om dette ikke blir anmeldt så blir det heller ikke tatt skikkelig tak i og blir det ikke tatt skikkelig tak i nå så ender denne gutten opp i mye verre situasjoner i voksen alder og da er det for sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...