Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenter,

jeg er 21+1, og nettopp fikk vite at vi skal ha en liten prinsesse på slutten av juli. Magen vokser og hun sparker godt.

jeg er lykkelig og stort sett føler meg bra, men siste dagene la jeg merke at beina mine er mer hovne enn før.

Er dette farlig? Andre som opplever det? jeg har normalt BT og ikke proteiner i urin.

Venter spent på deres svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg har vært å kjøpt meg støttestrømper på en Bandagist og dette skal visstnok bl.a dempe hevelser, urolige ben, åreknuter m.m.

De er faktisk ganske fine med blondekant på låret, valgfri farge og ble sydd etter mine mål. De sitter også knallgodt på uten noen form for ubehag.

Ulempen er at de er utrolig harde å få på seg (ser dette for meg som et familieprosjekt i uke 36 med tvilinger ha ha) og de er sinnsykt DYRE. (nesten 1000 kr pr par).

Det finnes også mye billigere varianter, bl.a noen som heter gravide strømper, disse har jeg ikke prøvd men kan kanske være verdt et forsøk hvis du plages med vann/hevelser i kroppen?

Såfremt alle tester viser at ting er normalt er det ikke farlig med vann i kroppen og veldig veldig normalt under svangerskap. Hvis du derimot får veldig mye vann, veldig raskt (tror de mener flere kilo på få dager) kan det være lurt å ta en ekstra sjekk hos lege da dette kan være tegn på svangerskapsforgiftning :)

Skrevet

Finnes rimeligere støttestrømper enn de til 1000-lappen, de koster ca 2-300 kr, kjøpes på apotek. Jeg er like langt som deg, og har de siste par ukene begynt å få litt vann i beina. Har nettopp investert i et par knestrømper, og det lindrer litt å få dem på seg!

Pass på å sitt med beina høyt så ofte du kan. Du kan også gjøre enkle øvelser mens du sitter på BiM... ;o) Strekk ankelen helt ut og bøy den helt tilbake, slik at du kjenner at det strekker litt i leggene. Det hjelper til å drenere vekk væsken fra beina. Prøv å ikke stå i ro så lenge av gangen. Unngå mye salt mat, for salt binder vann i kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...