Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 6-7 uker på vei,har ingen symptomer bortsett fra positiv test og mens uteblir..Har våknet av magevondt/ubehag to dager(ikke etter hverandre) i forrige uke, mens i går morges var det helt JÆVLIG svimmel/blek og trodde rett og slett jeg skulle dø..men etter 10 -15min er smertene borte og akkurat som ingenting skulle skjedd.Ble redd så dro på legevakten og fikk henvisning til føde/gyn på sykehuset.dit ringte jeg i dag tidlig for og være sikker på at at alt er i orden.samme dag fikk jeg time 3 timer etterpå.Var på innvendig ultralyd,og så den lille "reka" såvidt det var. Er like blank som da jeg dro dit,de hadde ikke noe svar..det merkelige er at jeg ikke har hatt noen blødning heller. skal ta to blodprøver med 3 dagers mellomrom,så på ny ultralyd neste onsdag...er så redd og bekymret...noen som har merket lignende??

glad for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du tatt en urinprøve?

og står du opp for å tisse om natten, eller har du ikke begynt med det enda? Sånne magesmerter kan rett og slett komme av at du holder deg for lenge, eller være en urinveisinfeksjon som har begynt å klatre oppover.

Vi får satse på at du ser hjertet på den lille reka di neste onsdag, og at du finner en årsak til smertene dine. Det er mye rart som kan gjøre vondt i et svangerskap, altså!

(iallefall var du ikke gravid utenfor livmor, var nok det legene primært sjekket etter, fordi sterke magesmerter kan være en indikator på en exu, -som må opereres så fort som mulig for å spare egglederne dine..)

lykke til!

Skrevet

ja jeg tok urinprøve i dag,og den var negativ for uvi..står ikke opp og tisser nei.Det som var så rart var at legen ikke så noenting og jeg fikk dette svaret da jeg gikk: 1,det kunne være tidlig svangerskapsplager 2. svangerskap utenfor livmoren(!) no jeg syns er rart de ikke så i dag...3:abort... ikke rart en blir redd! er også så kjempe rart det kun er på morningen...

. er kjempe spent og håper alt er bra med den bittelille...

Skrevet

men de fastslo jo at svangerskapet var i livmoren?

det hørtes merkelig ut, syns jeg.. mener de at du kan ha to svangerskap da, et i og et utenfor livmoren?

hvor i magen var smertene da? Noen jenter blir veldig plaget av cyster eller nyrestein osv i svangerskapet. blindtarmbetennelse er også vanlig, (men da ville nok ikke smertene gitt seg sånn plutselig)

jeg kan iallefall si at når jeg mistet i spontanabort, så hadde jeg både smerter og blødninger. når jeg mistet i MA opplevde jeg ingen smerter eller blødninger. (spottet så vidt noen dager etter at gutten døde)

så jeg vil tro at det er helt ufarlig.

Har selv vært inne til ultralyd rundt uke 6/7 og ikke funnet noe særlig, og fått beskjedom at jeg nok har abortert. og så kommer jeg tilbake ti dager senere, der var det et sprell levende lite barn. -og i dag er hun halvannet og sola mi:D

noen opplever sterke magesmerter i forbindelse med trening, i etterkant av sex, luftsmerter (VELDIG vanlig, btw!) og ved gallestein, nyreste etc. alt trigget at hormoner.

lykke til. jeg krysser fingrene for at alt er som det skal!

klem

Skrevet

Takk for svar og engasjement....:) de har ikke fastslått noenting, har fått direkte nummer til vakthavende lege da/hvis smertene kommer tilbake.. det er i nederste delen av magen... Det var så vanskelig og se sa de men da hun kjente på meg så sa hun at alt så bra ut..rart hun ikke fikk sett om livmora var lukket eller åpnet... hun visste ingenting liksom...må vente til neste onsdag for svar og den tida blir LAAAANG..:( huff dette er ikke greit....

klem

Skrevet

uff, jeg vet åssen det der er!

men utifra det jeg leser, så syns jeg ikke du skal ta utgangspunkt i at noe er galt. du er gravid, med en mystisk vondt. som ikke en gang trenger ha noe med svangerskapet å gjøre. (men det kan virkelig høres ut som en form for luftsmerter eller noe. trust me, luftsmerter i svangerskapet kan være skikkelig pain!)

håper dere finner ut av det fort!

I ventetiden får du spise sunt, hvile nok og fortsette å ta folaten din! Prøv å fylle dagene med noe positivt, så tiden frem til neste onsdag går fortere!

klem

Skrevet

ja jeg håper inderlig det er som du sier... føler litt betryggende også siden jeg ikke har hatt noen blødning...men vi får se....

tusen takk:)

klem

Skrevet

Jeg var hos min gynekolog i Spania og hun forklarte veldig bra at det er normalt å ha vondt i magen og rundt livmoren. Tenk at livmoren skal bli kjempe stor og allerede nå jobber musklene som skal støtte den. Så de strekker seg og gjør litt vondt, hos meg så stikker det veldig på venstre side, og noen ganger har eg vridd meg i sengen pga smerte. Det er også pga luft i magen og at fordøyelse går tregere nå enn før.

Jeg vet ikke om dette er ditt tilfelle også , men ville ikke se bort fra det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Round_ligament_of_uterus

fant ikke noe på norsk, men her kan du se det jeg mener på engelsk...ihvertfall litt.

Skrevet

akkurat slik har det vært for meg også, og jeg ble så kjemperedd da det skjedde sist. to ganger, i uke 5 og 6. dro på innvendig ul og alt var fint. gyn der trodde det var luftsmerter, fordøyelsen kan jo slå litt krøll på seg. men som du sier, det var helt jævlig. jeg fødte dette lille frøet i juni, ho var helt perfekt, og lurer nå på om jeg er gravid igjen. i dag tidlig våknet jeg med slike smerter igjen, og tar det ensten som et tegn. og nå, etter å ha født, kan jeg konstatere at det er like vondt som åpningsriene helt på slutten!!! hvertfall for meg.

krysser fingre for oss begge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...