Lykkelig mamma:) Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 "Du går nå i 7. svangerskapsuke....." står det når jeg logge inn på siden min her. Jeg er 6 uker og tre dager på vei. Sier jeg da at jeg er i uke seks eller uke 7?
:)ettena:) Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 det lurer jeg og på venter mitt fjerde barn, burde visst det, men kan ikke huske. det står på bim at jeg er i min 6 svangerskapsuke men jeg er vel egentlig 5+4.
Lykkelig mamma:) Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2009 Vi får håpe at noen som vet det kan svare oss:)
lucky1 Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 du er inne i din 7 uke, og på BIM så forklarer de utfra dette. men du er 6+3 i "måten man skal si det på".........
Lykkelig mamma:) Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2009 Ok, takk De fleste her inne skriver hvilken uke de er i, og ikke f.eks 6+3. Skal jeg da skrive uke 6eller uke7? Litt halvdumt spørsmål dette her men....
lucky1 Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 jeg har forstått det slik at du skriver uken "man sier" viss du skjønner.... altså, jeg er i uke 3 (men jeg er egentlig i uke 4) dette er meg da, vet ikke hvordan de andre gjør det......
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Jeg er 6+3 eller noe i dag og jeg sier at jeg er 6 uker om noen spør. Skjønner ikke helt greia med å kalle det 7. uke, vi har jo allerede plussa på to uker før befruktning også, så enda en uke blir jo helt fjernt :-)
Bare blåbær Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Når du er f.eks 6+3 uker på vei, er du inn i din 7.uke. Du er altså 6 fullgåtte uker + 3 dager. Du har da begynnt på din 7. svangerskapsuke. ihvertfall sånn jeg har forstått det:)
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #9 Skrevet 9. mars 2009 Matematisk er det riktig å si at man går in i sin sjuende uke når man passerer 6 uker. Men matematikk er ikke enkelt for alle... og noen sier at den første uka er "uke 0". For meg er dette like meningsløst som å si at vi nå er inne i årets andre måned. Når februar var over hadde det gått to måneder av året, og da gikk vi inn i årets tredje måned. Når jeg er 6+0 i dag, starter jeg på min 7.svangerskapsuke, men når jeg skal lese om svangerskapet må jeg selvsagt forsikre meg om at den som har laget beskrivelsen tenker på samme måten som meg. En svangerskapskalender jeg har opererer med den idiotiske "uke 0", og der må jeg lese på "uke 6" nå.
Lykkelig mamma:) Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. mars 2009 Ok, takk for oppklaringen:)
Kari K. med to søte små Skrevet 10. mars 2009 #11 Skrevet 10. mars 2009 Viss du sier at du er i din sjuende uke, vil jeg også tro at du er i det 2100 århundre.. Blir det samme. Lettere å se forskjell, viss man skriver taller. Du er seks uker gravid, og går nå inn i din sjuende uke.
Lykkelig mamma:) Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 10. mars 2009 Vi er jo faktisk i det 21. århundre nå.... Så sånn sett stemmer det å si uke 7. Men jeg tror jeg holder meg til å skrive 6+4...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå